sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

Cehia va lansa licitația pentru primul său proiect feroviar PPP

Správa železnic (SŽ), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Ministerul Transporturilor, împreună cu un consorțiu de firme de consultanță, au prezentat parametrii cheie ai primului proiect feroviar PPP din Cehia.
Evenimentul a avut loc la Praga și a atras peste 200 de reprezentanți ai investitorilor, companiilor de construcții și instituțiilor de finanțare, alți 80 alăturându-se online.
„Ziua investitorilor a fost un mesaj clar adresat investitorilor naționali și străini că începerea procesului de licitație pentru concesionarii acestui proiect important este aproape. Parametrii de bază ai proiectului se vor baza pe implementarea cu succes a căii ferate de clasă de încărcare D4 sub formă de PPP, luând în considerare specificul căii ferate. Astfel, investitorii pot presupune că vor primi un proiect de înaltă calitate pregătit în conformitate cu standardele internaționale”, a declarat ministrul T ransporturilor, Martin Kupka.
Primul proiect feroviar PPP din Cehia se referă la modernizarea tronsonului de la stația Veleslavín din Praga la Ruzyně, iar de acolo la aeroportul Václav Havel. Aceasta include, de asemenea, construirea terminalului multimodal Dlouhá Mile și a noii stații Praga-Liboc.
„Obiectivul nostru este ca în 2030 să fie posibil să se ajungă cu trenul la Aeroportul Václav Havel din centrul orașului Praga. În acest fel, dorim să îmbunătățim serviciul de trafic, să reducem zgomotul și emisiile de CO2 și ne subordonăm toți pașii în acest sens, inclusiv căutarea de surse alternative de finanțare”, a declarat Mojmír Nejezchleb, director general adjunct al SŽ pentru modernizarea căilor ferate.
Ministerul Transporturilor și SŽ intenționează să anunțe o licitație pentru concesionari înainte de Crăciunul acestui an. Procedura de licitație va începe cu faza de calificare, în cadrul căreia solicitanții vor trebui să facă dovada experienței lor în proiecte similare. Ulterior, autoritatea contractantă evaluează calificările depuse și îi selectează pe cei care avansează în runda următoare.
„Prin participarea la consultanță pentru SŽ, ne propunem o competiție transparentă și stabilită în mod profesionist, care să atragă un portofoliu larg de solicitanți suficient de calificați, care să demonstreze nu numai capacitatea lor de a implementa în mod durabil proiectul din punct de vedere tehnic, ci și capacitatea lor de a asigura finanțarea acestuia”, a declarat Marcos Martínez, șeful Unității de consultanță PPP din cadrul BERD.
Implementarea cu succes a proiectului pilot PPP ar trebui să deschidă ușa pentru utilizarea acestui model în alte proiecte feroviare, inclusiv liniile de mare viteză pe care Cehia intenționează să le construiască.
„Întregul proiect este unic din mai multe motive, de exemplu, se negociază implicarea mai multor bănci, inclusiv a Băncii Europene de Investiții sau a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Sunt foarte mândru că experții Deloitte vor contribui la implementarea cu succes a acestei întreprinderi importante în cel mai scurt timp posibil, dar nu în detrimentul calității”, a explicat Miroslav Linhart, partenerul principal al Deloitte Advisory pentru acest proiect.
SŽ a ales Deloitte, care va ajuta la selectarea concesionarului PPP pentru proiectul feroviar. Compania va lucra împreună cu Česká spořitelna, firma de avocatură Císař, Češka, Smutný și compania de inginerie AFRY.
Aeroportul Václav Havel și centrul orașului Praga vor fi conectate de la stația Praha-Ruzyně la linia Praha-Letiště Václava Havla. Proiectul face parte din modernizarea căii ferate Praga – Kladno și din construcția căii duble a acesteia. În cadrul proiectului, linia va fi electrificată și va fi echipată cu ETCS, în timp ce trecerile la nivel vor fi eliminate pentru a spori siguranța traficului.
Veriga lipsă a conexiunii este cea dintre gara Veleslavín și Aeroportul Václav Havel din Praga.
În 2023, SŽ a selectat consorțiul format din Metrostav TBR, OHLA ŽS și Elektrizace železnic Praha pentru modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Praha-Bubny și Výstaviště, parte a proiectului feroviar Praga – Kladno de 15 km.
În februarie 2022, SŽ a atribuit unei asocieri formate din AFRY CZ și AF-Infrastructure AB un contract în valoare de 110 milioane de coroane (4,4 milioane de euro) pentru construcția unei linii cu cale dublă de 4 km de la Praha-Ruzyně la Praha-Letiště Václava Havla, inclusiv o nouă stație feroviară Praha-Dlouhá Míle.
Întreaga modernizare a liniei de legătură dintre centrul orașului Praga și aeroportul internațional va reduce timpul de călătorie la doar 25 de minute, iar călătoria spre Kladno ar trebui să dureze 30 de minute.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole