marți, decembrie 3, 2024
spot_img

Cehia va investi 2,5 miliarde EUR în modernizarea căilor ferate

Ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka, a anunțat că 62,7 miliarde de coroane cehe (2,5 miliarde de euro) vor fi disponibile în 2025 pentru proiectele de modernizare a căilor ferate și a stațiilor, un buget majorat cu 1 miliard de coroane cehe (39,5 milioane de euro) față de 2024.
39,3 miliarde de coroane cehe (1,55 miliarde EUR) vor fi utilizate pentru proiecte prioritare, cum ar fi modernizarea importantei intersecții Česká Třebová, pentru construcția primelor tronsoane ale liniei feroviare de mare viteză dintre Brno – Přerov, care se preconizează că va fi lansată anul viitor, acțiuni care vor fi urmate de pregătirea intensivă a proiectelor de linii de mare viteză.
Anul viitor, 19,25 miliarde de coroane cehe (759,7 milioane EUR) vor fi cheltuite pentru repararea și întreținerea căilor ferate, sumă care va fi majorată cu fonduri destinate înlăturării pagubelor provocate de inundații. Cele mai importante proiecte pentru 2025 includ repararea completă a căii ferate cu cremalieră de la Tanvald la Kořenov, precum și repararea liniei Olbramovice – Sedlčany și a aparatelor de cale ferată din stațiile Příbram și Česká Kamenice. Podul peste râul Jihlava dintre stațiile Jihlava și Jihlava město urmează, de asemenea, să fie renovat.
„Zeci de alte proiecte de construcție importante vor începe pe căile ferate cehe în 2025. O etapă importantă va fi începerea construcției primelor secțiuni de linie pentru o viteză de 200 km/h, ca parte a construirii unei conexiuni de mare viteză între Brno și Přerov. Din perspectiva siguranței, primul lucru care trebuie menționat este lansarea operării exclusive a sistemului modern ETCS de protecție a trenurilor, care va avea loc în ianuarie pe 622 km de linii de coridor”, a declarat ministrul Transporturilor, Martin Kupka.
Administratorul infrastructurii feroviare cehe Správa Železnic (SŽ) reconstruiește în prezent trei duzini de clădiri de stații, iar anul viitor vor începe lucrările în alte peste 20 de locații. În total, aproape 2,3 miliarde de coroane cehe (90,8 milioane EUR) vor fi cheltuite pentru întreținerea, repararea și reconstrucția acestora.
„În prezent, renovăm clădiri cu valoare istorică în Pardubice, Ostrava-Vítkovice, Jaroměř sau Lovosice, iar ca parte a modernizării generale, vor fi construite stații noi în Praga-Bubeneč și Brno-Královo Pole. Anul viitor, vom începe reconstrucția părții rămase din clădirea Fantova din gara principală din Praga și vom începe construirea unei clădiri complet noi în Mladá Boleslav”, a declarat directorul general al SŽ, Jiří Svoboda.
Punerea în aplicare a proiectului de cale ferată până la aeroportul Václav Havel va continua în 2025. Proiectele de construcție deja în curs vor include modernizarea tronsonului Praga-Ruzyně-Kladno.
În acest an, Banca Europeană de Investiții a propus un împrumut de 500 de milioane EUR pentru proiectul feroviar Praga – Kladno, cu costuri eligibile totale de 1,35 miliarde EUR. Se preconizează că proiectul va fi finalizat în 2027.
Reconstrucția stației feroviare principale din Hradec Králové și a stației Česká Třebová va fi în plină desfășurare. Stația Česká Třebová va fi supusă unei reconstrucții complete, în funcție de importanța sa pentru transportul de călători și de marfă. În iulie, SŽ a anunțat o licitație pentru modernizarea stației Česká Třebová, estimată la 789 de milioane EUR, contractantul urmând să fie prezentat până la sfârșitul anului, iar lucrările ar trebui să fie finalizate în 2031.
Pe legătura importantă dintre Brno și Přerov, Správa Železnic va începe modernizarea a două secțiuni între Nezamyslice și Přerov. Aceasta va crea efectiv o linie de mare viteză care va face parte din viitoarea rețea de mare viteză din Republica Cehă. După finalizarea lucrărilor, trenurile vor putea utiliza o linie cu două șine care va permite viteze de până la 200 km/h. Transformarea generală a conexiunii transfrontaliere dintre Boemia de Vest și Bavaria va începe cu reconstrucția liniei existente între Pilsen, Nýřany și Chotěšov. De asemenea, vor începe lucrările de electrificare și de extindere a capacității liniei de la Týniště nad Orlicí la Solnice.

Mai multe tronsoane de cale ferată vor fi reînnoite, inclusiv o parte a așa-numitului mal drept între Nymburk și Liběchov sau linia de la Horní Lidč la granița de stat cu Slovacia. Reînnoirea liniei aeriene dintre Úpořine și Ohníčí în regiunea Ústí nad Labem și a stației de triaj – ramura Babín în secțiunea Nymburk va fi deosebit de importantă pentru transportul de marfă. Va începe înlocuirea treptată a liniei aeriene pe linia Tábor – Bechyně, iar reconstrucția va avea loc apoi în secțiunile Olomouc – Blatec și Police nad Metují – Teplice nad Metují.
Ca parte a programului de modernizare a căii ferate și a stațiilor pentru anul viitor, se preconizează că în 2025 vor fi adăugați 47 km la cei 73 km de secțiuni modernizate care urmează să fie finalizate în acest an.
În ceea ce privește planul feroviar de mare viteză, SŽ continuă proiectarea și alte activități. Din cei 750 km planificați, 50% din viitoarea rețea a fost deja proiectată. De asemenea, SŽ a selectat proiectantul ultimei părți a liniei de mare viteză de la Praga la Brno, care acoperă secțiunea dintre Světlá nad Sázavou și Velká Bíteší. În același timp, au început studiile geologice și de inginerie în Prosenice și Přerov-Čekynie pe traseul viitoarei VRT Moravská brána. Acest lucru este, de asemenea, planificat pentru site-ul tunelului Krušnohorský în acest an. „La sfârșitul anului, ne așteptăm să primim un aviz pozitiv cu privire la evaluarea impactului asupra mediului (EIM) al VRT Moravská brána. Acest lucru ne va permite să începem achiziționarea de terenuri. Continuăm, de asemenea, cu concursurile de arhitectură, iar în zilele următoare vom anunța unul pentru terminalul VRT Kořenice-Bečváry planificat. Ar trebui să cunoaștem forma acestuia în primăvara anului viitor”, explică Jiří Svoboda.
Moravská brána VRT (conexiune rapidă) de 74 km este o nouă linie de mare viteză între Brodek u Přerova (20 km sud de Olomoucký) și stația Ostrava-Svinov și o secțiune esențială a conexiunii rapide între Brno și Ostrava, care va permite trenurilor să circule cu 320 km/h.
SŽ lucrează, de asemenea, la asigurarea gestionării operațiunilor VRT de la birourile centrale de dispecerat din Praga și Přerov. În noiembrie, compania va începe lucrările de proiectare pentru o nouă clădire care va fi construită în Balabence din Praga.
O îmbunătățire semnificativă pentru pasagerii din Boemia de Est a fost finalizarea reconstrucției complete a stației principale Pardubice, iar lucrările au fost finalizate și pe secțiunea de legătură cu Stéblová. În prezent, aproape întreaga linie dintre cele două metropole din Boemia de Est are șine duble. Secțiunea de la Střelice la Zastávka u Brna va avea două șine și o linie aeriană pentru trenuri electrice până la sfârșitul anului. De asemenea, a fost adăugată o a doua cale ferată la Praga, pe podul Branický și pe tronsonul către noua ramură Spořilov.
Din punctul de vedere al transportului internațional, este important să se finalizeze modernizarea liniei de la Lanžhot la frontiera de stat cu Slovacia. În acest an, SŽ va finaliza reconstrucția stației Vsetín, inclusiv a clădirii terminalului, și va deschide un nou pasaj peste coridor în strada Holická din Olomouc. După reconstrucția completă, trenurile între Vlkov u Tišnova și Křižanov au revenit deja.
În acest an, Správa Železnic a finalizat renovarea mai multor clădiri mari, în Pilsen, České Budějovice și Beroun. Prima etapă, axată pe fațada și acoperișul acestei clădiri cu valoare istorică, a fost finalizată în Teplice. Constructorii din Světlá nad Sázavou au anunțat, de asemenea, că aceasta este finalizată.
Proiectele de modernizare a șinelor și stațiilor vor începe în 2025:

  • Modernizarea liniilor Praga-Ruzyně – Kladno și Brno – Přerov;
  • Modernizarea nodurilor feroviare Česká Třebová și Hradec Králové;
  • Creșterea capacității de transport pe linia Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice.

IN THE SPOTLIGHT

Mersul Trenurilor 2024-2025 e oficial. Se confirmă ce a scris Club Feroviar în octombrie

CFR Călători a anunțat luni dimineață oficial că Mersul Trenurilor 2024-2025 va intra în vigoare duminică, 15 decembrie, și a dat și câteva detalii...

Ultimele Articole