Cehia va construi o linie feroviară de mare viteză, aceasta urmând să fie prima din țară de acest fel.
Criticii proiectului, care ar trebui să lege Praga, Ústí nad Labem și orașul german Dresda, afirmă că dezvoltarea va fi întârziată din cauza costurilor ridicate ale acestuia.
Oficialii de stat și rezidenții locali din Republica Cehă așteaptă cu nerăbdare o decizie privind prima linie feroviară de mare viteză din istoria țării, care va lega marile orașe cehe cu Germania. Cu toate acestea, unii locuitori din apropierea liniei propuse își exprimă obiecțiile cu privire la perturbările pe care le-ar putea provoca noua legătură, potrivit expats.cz.
Cehia va construi o linie feroviară de mare viteză
Estimat la aproximativ 150 de miliarde de coroane cehești (aproximativ 7 miliarde de euro), proiectul are ca scop să aducă un transport mai rapid și mai eficient prin Ústí nad Labem și Praga, conectând ambele orașe cu orașul german Dresda.
Noua conexiune – care va permite trenurilor să se deplaseze cu o viteză de peste 300 de kilometri pe oră – poate reduce timpul de călătorie de la Ústí nad Labem la Praga sau Dresda la doar 30 de minute. De asemenea, trenurile ar putea circula pe această linie cam la fiecare 10 minute. Administrația Căilor Ferate intenționează să finalizeze primii 58 de kilometri ai traseului în termen de șase ani și își propune să termine restul liniei între 2038 și 2045.
Cu toate acestea, odată cu apropierea termenului limită de la sfârșitul lunii iunie pentru finalizarea tuturor detaliilor proiectului, au apărut îngrijorări și o opoziție care amenință să deraieze progresul.
Preocupări legate de costuri, zgomot și construcție
Traseul propus s-a confruntat cu opoziția unor locuitori, care au depus peste 600 de plângeri, inclusiv apeluri pentru rute alternative. Au fost ridicate obiecții cu privire la potențialele riscuri și costuri asociate proiectului. Locuitorii din Ústí nad Labem, care vor suporta cea mai mare parte a lucrărilor de construcție, invocă probleme legate de zgomot și de posibilele perturbări legate de drumuri și trafic.
Alți critici ai proiectului spun că – dacă în cele din urmă proiectul va continua – Administrația Căilor Ferate ar trebui să organizeze un concurs de arhitectură de înaltă calitate pentru a găsi cea mai bună firmă posibilă pentru a crea noile căi ferate și stații.
Ministrul transporturilor, Martin Kupka, insistă că se depun toate eforturile pentru a răspunde preocupărilor și pentru a implica comunitatea în procesul decizional. „Încercăm să parcurgem planificarea cu sensibilitate și să purtăm un dialog cu autoritățile locale. Nu o lăsăm în urmă”, spune el.
În ciuda îngrijorărilor, oficialii statului sunt hotărâți să meargă mai departe cu proiectul. Două grupuri de lucru vor aborda plângerile și intenționează să medieze un compromis între dezvoltatori și rezidenți.
Cu toate acestea, proiectul va merge aproape sigur înainte. În luna noiembrie a anului trecut, Kupka a declarat că nu mai este timp pentru a crea „alternative mari” și că este necesară împingerea întregului proiect un pas mai departe.