Cehia lanseaza un program extins de modernizare a garilor

Administratorul infrastructurii feroviare din Republica Ceha, SŽDC, va lansa in urmatoarele luni lucrari de reparatie si reconstructie la cateva zeci de gari din toata tara.
Primul proiect, care va fi lansat in aprilie, include lucrari de reparatie a fatadei garii centrale din Praga (gara Fanta), cea mai mare gara din Cehia si lucrari de reparatie a cladirii garii Praha-Smíchov. Lucrarile la cladirea Fanta nu vor implica niciun fel de lucrari de interior. Vor fi reparate doar fatada, ferestrele si partial acoperisul, lucrarile fiind estimate la 6,7 milioane de euro (171 de milioane de coroane cehe). La gara Praha-Smíchov, lucrarile implica reconstructia completa a intregii cladiri cu scopul de a optimiza utilizarea spatiului si a cladirilor acesteia si de a imbunatati confortul de calatorie. Printre altele, vor fi adaugate oferte de servicii complementare pentru calatori, cum ar fi un nou spatiu comercial de tip supermarket. Costurile de reparatie a garii Praha- Smíchov se vor ridica la 15,6 milioane de euro (400 de milioane de coroane cehe).
Un alt proiect, in valoare de 9,1 milioane de euro (233 de milioane de coroane cehe), consta in reconstructia completa a garii Beroun, lucrari care vor fi lansate in iulie. Lucrarile de constructie se vor axa pe modernizarea spatiului de plecari si a cladirii administrative din apropiere care va avea aceeasi utilitate. Birourile reconditionate vor fi ocupate de angajatii SŽDC.
Pentru gara Písek, sunt recomandate lucrari complete de reconstructie care vor incepe in toamna. Costul total al acestor lucrari este estimat la 1,37 milioane de euro (35 de milioane de coroane cehe). La parter, vor fi construite toalete noi pentru pasageri. De asemenea, vor fi construite noi cladiri administrative si parcari.
In aprilie, va incepe reconstructia garii Havířov, acesta fiind cel mai mare proiect lansat anul acesta in Moravia. Va fi modernizata nu doar sala centrala, ci si cladirea administrativa din stanga acesteia. In plus, se va amenaja o noua sala de asteptare pentru pasageri, dar si un spatiu de odihna pentru personal. Spatiile interioare ale cladirii garii vor fi inchiriate. Costul lucrarilor de reconstructie, care vor dura aproximativ 24 de luni, va fi de 5,4 milioane de euro (138 de milioane de coroane cehe).
La gara Bohumín, faza finala a reconstructiei cladirii de pasageri va incepe in septembrie si va fi lansata de operatorul České dráhy. Acoperisul cladirii va fi reabilitat partial, la fel si cladirile de birouri si cladirile care au fost distruse in urma unui incendiu care a avut loc in 2016.
Un proiect interesant in Moravia va fi reconstructia cladirii garii din Hanušovice unde o parte a cladirii existente va fi demolata, iar sala de asteptare pentru pasageri va fi imbunatatita semnificativ. In 2019, va incepe si reconstructia garilor Frenštát pod Radhoštěm, Šternberk, Křižanov si Třebíč.
Pe langa investitiile majore, anul acesta SŽDC va avea sute de proiecte de investitii mai mici in intreaga tara in lucrari de reparatie si intretinere a statiilor si cladirilor. In Boemia, compania va incepe reparatiile la acoperisul si subsolul facilitatilor cladirii garii Praha-Holešovice, reparatia acoperisului si reconstructia toaletelor publice in Most, reparatia acoperisului cladirii si acoperisului peronului la gara Český Krumlov, precum si alte lucrari in Horažďovice, Velký Osek si Rumburk.
In partea de est a tarii, anul acesta vor fi realizate lucrari de reparatie a cladirilor garilor Krnov, Vyškov na Moravě si Frýdek-Místek.