joi, iunie 27, 2024
spot_img

Cehia a pus în funcțiune 37 de trenuri noi din fonduri europene. România mai așteaptă

Serviciul feroviar renovat din Moravia de Sud, una dintre cele mai mari investiții din Cehia realizate din fonduri europene, a fost inaugurat joi. Proiectul a implicat cumpărarea a 37 de unități electrice noi și va contribui la descongestionarea traficului la orele de vârf în zona feroviară aglomerată din Moravia de Sud, care transportă aproximativ 22 de milioane de pasageri în fiecare an.

Acest proiect a fost aprobat în decembrie 2019 și a beneficiat de o finanțare de 223 de milioane de euro din cadrul politicii de coeziune din perioada de programare 2014-2020, dintr-un buget total de 265 de milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă al Comisiei Europene.
Sistemul feroviar consolidat oferă material rulant nou și modern care acoperă serviciile de pe cele mai aglomerate două linii feroviare regionale din jurul capitalei regionale Brno.

O cale ferată ecologică, modernă și fiabilă din fonduri europene

Noile trenuri electrice și eficiente din punct de vedere energetic, care numără peste 10000 de locuri, înlocuiesc vehiculele învechite și vechi, oferind pasagerilor călătorii mai sigure, mai rapide și mai confortabile. Se preconizează că mai mulți oameni se vor simți motivați să ia trenul. Fiecare unitate poartă numele unui soi de vin tipic pentru regiunea Moravia de Sud. Este instalat un sistem european modern de securitate a trenurilor ETCS, iar trenul va atinge viteze de până la 160 km/h.

În perioada 2014-2020, Cehia a beneficiat de finanțare din cadrul politicii de coeziune în valoare de 25,7 miliarde de euro. Renovarea căii ferate a fost finanțată prin Programul operațional de transport, care este finanțat din Fondul de coeziune (3,5 miliarde de euro) și din pachetul financiar al Fondului european de dezvoltare regională (900 de milioane de euro).

Pentru perioada de programare 2021-2027, 21 de miliarde de euro din fondurile politicii de coeziune au fost puse la dispoziția Cehiei pentru a pune în aplicare prioritățile comune ale UE, cum ar fi o dezvoltare teritorială echilibrată și o tranziție climatică și digitală echitabilă, sprijinind în același timp o economie socială de piață inovatoare și favorabilă incluziunii.
Politica de coeziune va continua, de asemenea, să sprijine în continuare o dezvoltare durabilă și inteligentă a mobilității în Cehia.

Noul program de transport va îmbunătăți infrastructura de transport din Cehia, inclusiv mobilitatea durabilă și mai sigură în orașele cehe, cu un buget de peste 4,8 miliarde EUR. În cadrul acestui program, Fondul de coeziune va pune la dispoziție 800 de milioane de euro pentru mobilitatea urbană durabilă. Aceasta va include, de asemenea, construirea sau renovarea liniilor de tramvai și troleibuz în principalele aglomerări cehe.

Diferențe Cehia – România

În România, o singură licitație de trenuri s-a concretizat până acum într-un contract (37 trenuri RE-IR), dar și acest contract se găsește în întârziere (în vara acestui an trebuia să intre în teste primul tren pe inelul de la Făurei, însă cel mai probabil aceasta se va întâmpla în toamnă).

Încă o diferența este faptul că în Cehia trenurile sunt livrate de industria locală (Skoda), în timp ce în România sunt importate de la producători străini, iar producătorii locali nu s-au putut apropia de licitație (sursa foto https://zdopravy.cz.)

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole