luni, mai 19, 2025

Feroviarii din Republica Moldova, din nou fără bani de Sărbători

Miracolul n-a durat decât un an. După ce în ianuarie 2023, CFM și-a plătit restanțele salariale față de angajați, compania feroviară din țara vecină n-are din nou resurse financiare pentru achitarea salariilor. Feroviarii din Republica Moldova din nou fără bani.

O situație financiară dificilă afectează Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM), conform declarației făcute de directorul Oleg Tofilat, informează bani.md. Într-o declarație publică, acesta a explicat că întreprinderea se confruntă cu restanțe salariale, iar angajații nu și-au primit lefurile din cauza problemelor financiare.

Potrivit directorului CFM, situația financiară dificilă este rezultatul unei reduceri semnificative a încasărilor în bugetul întreprinderii. Oleg Tofilat a subliniat că entitatea funcționează cu banii pe care îi câștigă și că incertitudinea din sistemul feroviar, generată de războiul din Ucraina, a condus la o scădere a veniturilor CFM.

Feroviarii din Republica Moldova, din nou fără bani

Directorul a adăugat că majoritatea locomotivelor și vagoanelor din dotare au termenele de exploatare depășite, iar reabilitarea infrastructurii feroviare și a echipamentului rulant este crucială. Cu toate acestea, achiziționarea de locomotive și vagoane noi în perioada de război este extrem de costisitoare, întrucât angajamentele financiare internaționale prevăd asigurarea acestora, iar transportul feroviar implică traversarea unei zone de război.

În ciuda dificultăților actuale, Oleg Tofilat, citat de Radio Moldova, a exprimat optimismul că situația se va îmbunătăți odată cu stabilizarea sistemului feroviar. Totodată, a menționat că, în ultimul an, CFM a dublat salariile, însă presiunea pe bugetul întreprinderii a crescut semnificativ.

Recent, Guvernul Republicii Moldova a aprobat ratificarea unui acord de împrumut în valoare de 23 de milioane de euro între Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Republica Moldova. Acești bani vor fi folosiți pentru reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, având o lungime de 446 de kilometri.

Această dezvăluire a problemelor financiare ale Căii Ferate din Moldova subliniază vulnerabilitățile și provocările cu care se confruntă sistemul feroviar în contextul războiului din Ucraina și subliniază importanța investițiilor în infrastructura feroviară pentru asigurarea unei funcționări eficiente și durabile a acestui sector vital pentru economie.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

Trenul PESA care va fi prezentat la Conferința de Operatorie Feroviară și Material Rulant organizată de Club Feroviar în zilele de 21 și 22...

Ultimele Articole