spot_img
joi, decembrie 1, 2022
spot_img

FOTO-VIDEO Cum a rămas cea mai nouă gară din România fără parcare și fără WC

Are lift, două scări rulante noi și europeron, dar va lipsi grupul sanitar, iar locurile de parcare vor putea fi numărate pe degetele de la două mâini. Este vorba de cea mai nouă stație feroviară din România, PO Aeroport de pe linia 700 București-Urziceni, care este aproape gata, iar în nici o lună de zile va fi deschisă pentru călători. Lucrările se desfășoară în ritm alert, însă probleme apărute în ultimul moment, neimputabile constructorului, pun sub semnul întrebării funcționalitatea ei viitoare.

Adrian Bărbulescu

Noul Punct Oprire Aeroport (a nu se confunda cu noua stație de la Aeroportul Henri Coandă), investiție inclusă în contractul de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, a fost gândit ca o stație care să preia navetiștii din nordul orașului Otopeni.

Proiectul este aproape gata. Au fost montate scările rulante și liftul și s-au făcut deja probele de funcționare, iar acum se lucrează de zor la asfaltarea peronului de la linia 1. Aici au fost deja instalate copertina și instalațiile de iluminat și de sonorizare, iar pe partea cealaltă se lucrează de zor la construcția peronului de la linia 2, în paralel cu înlocuirea liniei vechi.

Peste două săptămâni va fi finalizată și această etapă, potrivit asigurărilor date Club Feroviar de reprezentanții antreprenorului general Porr Construct. Acum se montează prefabricatele, se va veni apoi cu umplutura, iar în final se va asfalta și se va monta copertina, a cărei structură metalică este deja la fața locului. Tot peste două săptămâni este preconizată și reluarea circulației pe firul 2, astfel că linia va fi dublă pe întreaga lungime de 19 km dintre Mogoșoaia și Balotești.

Parcare de doar 10 locuri la PO Aeroport

Acum, la Punctul de Oprire Aeroport se mai lucrează și la drumul de acces și la parcare, care între timp s-a transformat într-o miniparcare.

În ultimul moment, s-a constatat că o suprafață importantă de teren din dreptul noii stații este în proprietate privată. Pe cale de consecință, a mai rămas loc doar de un drum de acces și o parcare de numai 10 locuri. Insuficientă, dacă ținem cont de faptul că stația a fost gândită ca fiind una pentru navetiști, care să-și parcheze aici mașinile și să ia apoi trenul spre București.

Oficialii Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA s-au trezit în fața faptului împlinit, așa că proiectul a trebuit refăcut. O soluție ar fi amenajarea mai multor locuri de parcare câteva sute de metri mai spre Balotești, pe un teren care aparține CFR. ”Ar fi locuri. Măcar să fie cerere”, au declarat pentru Club Feroviar responsabilii Regionalei. Totuși, ar apărea un inconvenient, având în vedere că navetiștii ar trebui să mai meargă câteva minute pe jos de la mașină la tren, chiar și atunci când vremea nu va fi tocmai favorabilă.

Șaormeria Băneasa, ”premiu de consolare”

Din toată această încurcătură a apărut însă și un ”premiu de consolare”, dacă putem să-i spunem așa, pentru ceferiști.

”Cu ocazia lucrărilor la calea ferată, s-a constatat că Șaormeria Băneasa este de fapt pe terenul CFR, chiar dacă plătea chirie la Primăria Otopeni. I-am invitat și au venit să facă contract de închiriere cu noi”, au mai declarat oficialii Regionalei București.

Șaormeria cu pricina este amplasată la intersecția cu DN1, chiar lângă podul de cale ferată de pe linia București-Urziceni, iar accesul către noua stație se va face printr-o bretea din imediata apropiere a clădirii.

Nu va fi grup sanitar nici la PO Aeroport, nici la Biroul de Mișcare

Noul Punct de Oprire nu va avea nici grup sanitar, pentru că în zonă nu este rețea de apă curentă și nici canalizare. Toate vilele construite în vecinătatea stației feroviare (și care reprezintă, de fapt, potențialul de atragere de călători) au fose septice.

În consecință, la gară vor fi amplasate toalete ecologice din cabine de plastic. Așa se va întâmpla și la Biroul de Mișcare, construcție modulară de tip container, situat la bifurcația către Aeroportul Henri Coandă din linia 700, în dreptul fostei Halte Odăile.

50,5 milioane de lei pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești, inclusiv noul PO Aeroport

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Trebuie precizat faptul că proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

Ultimele Articole