Noua companie feroviară de transport de marfă a statului, Carpatica Feroviar, s-a pus în mișcare. Deocamdată are un prim angajat, dar în câteva luni, 2.500 de salariați de la CFR Marfă vor migra spre noua firmă.
În luna august, ar trebui să dispară definitiv CFR Marfă, la fel și datoriile, potrivit declarațiilor făcute la Euronews de către Daniel Apostolache, fost directorul general CFR Marfă și actual director general Carpatica Feroviar. Problemele și provocările însă vor rămâne. Chiar și cu o companie nouă, marfa de pe șinele țării nu va fi transportată cu o viteză mai mare de 17 kilometri pe oră.
Noua companie, Carpatica Feroviar România, are deocamdată un prim angajat: directorul general.
Daniel Apostolache, director Carpatica Feroviar România spune „Va fi o companie a oamenilor muncii, nu va fi o companie a șefilor și a directorilor. Este înființată pentru a deservi în proporție de 80% patru industrii strategice, de apărare, produse de transport petrolier, cărbuni și cereale”.
Statul va încerca să recupereze din datorii
Până cel târziu în august 2025 trebuie parcurs traseul documentelor de autorizare, certificare, avizare. Din acel moment, CFR Marfă dispare, iar statul va încerca să recupereze din datorii. Rolul noii companii va fi unul strategic, iar primele contracte pe care le va semna vor fi cele cu MApN. Din cei 2900 de angajați de la CFR Marfă, aproape 2.500 se vor transfera la noua companie.
Daniel Apostolache, director Carpatica Feroviar România afirmă „Carpatica Feroviar va cumpăra de la CFR Marfă aproximativ 6.500 de vagoane, 200 de locomotive, secții de reparat vagoane și locomotive, astfel încât să își creeze propria resursă de mentenanță material rulant”.
Rolul noii companii va fi unul strategic, iar primele contracte pe care le va semna vor fi cele cu MApN.