Cu mai puțin de două zile înainte de plecarea trenului Alstom spre Brașov, CFR Călători este în beznă de la mic la mare. La Gara de Nord nu se știe nimic despre trenul Alstom, iar angajatele dau asigurări că un astfel de tren nici nu poate fi până la 15 decembrie.
„Cine v-a spus că pleacă poimâine la Brașov un astfel de tren?”, întreabă mirat personalul de la informații CFR Călători pe cei care vor să își ia bilete miercuri spre Brașov. După intervenția de duminică a președintelui ARF, Ștefan Roșeanu, unii români si-au propus să meargă pe 20 noiembrie cu trenul minune, nemaivăzut în România de zeci de ani. Iubitorii căii ferate și curioșii însă nu par a avea noroc. La Gara de Nord nu se știe nimic. Pe noi nu ne-a anunțat nimeni nimic cum că ar pleca trenul ăsta poimâine. Nici nu are cum să fie introdus în Mersul Trenurilor, căci acesta se schimbă în luna decembrie, nici nu au apărut mersurile noi”, spune angajata operatorului de stat ce răspunde la apelurile de la 021 9521.
Trenul Alstom, în certificatul de siguranță
Nici la nivel înalt în companie nu se știe mai mult de introducerea trenului. Șeful companiei, Traian Preoteasa, nu răspunde la telefon, dar voci oficiale din companie, sub protecția anonimatului, sunt clare. CFR Călători nu a primit hârtiile necesare și fără acestea nu va pleca. Cum le va fi primit, va introduce și trenul la vânzare, spune cu jumătate de gură oficialul CFR Călători, fără a ezita să lase a se înțelege că totuși va fi un tren semi-oficial în care premierul Ciolacu (n.red. – aflat în campanie electorală) va fi prioritar.
Singurul optimist e președintele ARF. „Mâine dimineață se termină ultima hârtie importantă astfel încât operatorul feroviar să îl aibă în certificatul de siguranță și să poată circula cu călători, sperăm chiar ca în cursul zilei de mâine biletele să fie puse în vânzare, aici e apanajul operatorului”, spunea duminică Ștefan Roșeanu.
Trenul este așteptat să plece miercuri în jurul orei 9.30 din Gara de Nord cu întoarcere undeva la 15.30. De joi vor fi două curse, una în crucea dimineții la 5,40 din Gara de Nord cu întoarcere la 11 din Brașov.
Trenurile vor fi trenuri suplimentare față de cele existente deja în Mersul Trenurilor. „Acesta a fost proiectul de la bun început pregătit cu BEI să putem ajuta la creșterea calității, să ameliorăm traficul”, a afirmat el la emisiunea Drumurile noastre de la B1 TV.
În ceea ce privește tarifele, acestea vor fi cele ale trenurilor IR.