Ce notă de plată are Marea Britanie în transporturile feroviare din cauza COVID

18 iunie 2020

Contribuabilii britanici vor avea de plătit o factură de cel puțin 3,5 miliarde de lire sterline pentru salvarea companiilor de tren în urma crizei coronavirusului, conform estimărilor guvernamentale din această țară.

Sumele vor crește însă în continuare deoarece industria feroviară britanică pune presiune pe Guvernul britanic pentru o nouă rundă de sprijin financiar, potrivit FT.com.
Operatorii de trenuri sunt în discuții cu Guvernul despre extinderea cu 12-18 luni a „acordurilor de măsuri de urgență” existente, care au fost introduse în martie și urmează să expire în septembrie.
Un manager din industria feroviară a declarat pentru Financial Times că Guvernul trebuie să „ofere stabilitate continuă”, avertizând că va dura mul timp pânî se vor recupera veniturile, la nivelul la care se aflau. În martie, Guvernul britanic a naționalizat efectiv orice pierderi din partea companiilor de tren timp de șase luni – în timp ce numărul de pasageri a scăzut pe fondul blocajelor.

Acordul, despre care Club Feroviar a scris aici, ar putea fi extins, transferând statului toate veniturile și riscurile de costuri, operatorii de trenuri executând servicii pentru o mică taxă de administrare.

„De la izbucnirea Covid-19, Guvernul a aprobat cheltuieli suplimentare de 3,5 miliarde de lire sterline pentru a se asigura că serviciile feroviare vitale continuă să funcționeze”, a spus el. „Din aceste cheltuieli suplimentare, 2,9 miliarde de lire sterline se referă la exercițiul financiar 2020-21”, spune Chris Heaton-Harris, responsabil guvernamental pentru căi ferate. În ciuda demersurilor guvernamentale pentru a ușura blocajele, numărul persoanelor care folosesc căile ferate este încă cu peste 80% sub nivelurile înregistrate înainte de pandemie. Executivii britanici din industrie sunt îngrijorați de viitorul pe termen lung al industriei lor, din cauza impactului regulii de distanțare socială și a încrederii slabe a consumatorilor.

Un sondaj efectuat luna trecută de Transport Focus a arătat că 40% dintre navetiști nu cred că este în siguranță să utilizeze transportul public după ușurarea parțială a blocajului. Asociația Rail Delivery Group care reprezintă operatorii de trenuri susține că măsurile de distanțare socială duc la micșorare a serviciilor oferite cu 15-20 la sută, față de  capacitățile normale. Estimările industriei sugerează că modificarea regulii de distanțare socială, în sensul micșorării distanței, de la doi metri la un metru, ar crește capacitatea trenului de la aproximativ 10-25% din numărul normal până la 45%.