Pentru a se asigura ca Europa ramane competitiva si ca va fi capabila sa raspunda nevoilor tot mai mari de transport de calatori si marfa, strategia Comisiei Europene privind reducerea emisiilor generate de transport stabileste linii directoare clare si corecte pentru statele membre pentru a le pregati pentru viitor.
Strategia privind reducerea emisiilor generate de transport cuprinde initiativele pe care Comisia le are in plan in anii care urmeaza si stabileste zonele care iau in considerare optiunile. Aceasta arata si cum sunt legate initiativele in domenii similare si cum pot fi obtinute sinergiile.
Principalele elemente ale Strategiei sunt:
-Cresterea eficientei sistemului de transport profitand de tehnologiile digitale, tarifele inteligente si incurajand trecerea la mijloace de transport cu emisii mai scazute.
-Accelerarea implementarii energiei alternative pentru transport cu emisii reduse, precum combustibilii bio, electricitatea, hidrogenul si combustibilii sintetici regenerabili si indepartarea obstacolelor privind electrificarea transportului
-Trecerea la vehicule cu emisii zero.
Industriile producatoare si de servicii vor fi capabile sa isi planifice investitiile si sa faca alegeri tinand cont de un obiectiv pentru 2050. Sectorul energetic si furnizorii de combustibili vor putea sa isi planifice investitiile in energie avansata pentru transport, cum ar fi combustibilii bio.
Sectorul de transport este un angajator important. Angajatii vor fi ajutati sa dobandeasca competentele necesare pentru a face fata tranzitiei tehnologice catre o mobilitate cu emisii reduse, conform Noii Agende pentru Competente in Europa.
Strategia are ca resurse mecanismele si fondurile existente. Planul de Investitii pentru Europa al Presedintelui Juncker joaca un rol foarte important inregistrandu-se deja progrese cu proiectele care sunt in desfasurare pentru finantare in cadrul Fondului European pentru Investitii Strategice. In plus, 70 de miliarde de euro sunt disponibili pentru transport in cadrul Fondurilor Europene Structurale si de Investitii, inclusiv 39 de miliarde de euro pentru sustinerea transferului catre o mobilitate cu emisii reduse din care 12 miliarde de euro pentru reducerea emisiilor de CO2 si pentru un transport urban durabil. Conform programului de cercetare Horizon 2020, sunt disponibile 6,4 miliarde de euro pentru proiectele de transport cu emisii reduse.