luni, decembrie 9, 2024
spot_img

Ce diferență de bani e între cererile sindicatelor și oferta managementului la CFR Călători

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a calculat la 50 de milioane de lei costul aplicării celei de-a doua etape la Legea Statutului Personalului Feroviar la 1 decembrie 2023 la CFR Călători.

Sindicaliștii FSTFR cer un act adițional care să prevadă măririle menționate la data de 1 decembrie 2023, contrar urmând ca în jurul datelor de 20 iulie 2023 să refuze prestarea de ore suplimentare, în cazul mecanicilor de locomotivă, revizorilor, șefilor pentru tracțiune.

Dacă administrația CFR Călători va refuza semnarea unui act adițional, ei vor solicita un salariu brut de 5500 lei până la 1 Decembrie 2023 pentru prestarea de ore suplimentare după 20 iulie 2023.

O hârtie în acest sens a fost trimisă de FSTFR Ministerului Transporturilor. Sindicaliștii au calculat că, așa cum administrația a înțeles să aplice Legea Statutului Personalului Feroviar, anume într-o singură etapă, costul aplicării este de 138 milioane lei. Majorarea de la 1 Decembrie ar presupune alocarea a încă 50 de milioane de lei, spun ei.

Liderii sindicali spun că au primit semnale din partea multor angajați că aceștia nu sunt de acord cu prestarea de ore suplimentare după îndeplinirea normei lunare, dacă managementul nu le va aproba cererile.

O stare de nemulțumire privind aplicarea Statutului ar exista și la CFR SA, mai spun lideri sindicali consultați de Club Feroviar.

Citește Socialism pentru funcțiile de execuție din companiile de căi ferate. Statutul personalului feroviar, aplicat original

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole