Podul Constanța, gata o treime

10 decembrie 2019

S-au scurs aproape șase luni de la începerea lucrărilor de reparație a Podului Constanța. Într-o jumătate de an, înainte de 1990 au fost realizate intregral pasajele Unirii sau Lujerului din București. Lucrările merg însă mai greu la podul Constanța cum activitățile de reparație se desfășoară doar peste noapte după închiderea alimentării cu electricitate la liniile de tramvai și troleu.

lucrările la Podul Constanța

Mici progrese în ultimele două zile la lucrările  de reparație ale podului Constanța, potrivit comunicatelor de presă ale CFR SA, remise în zilele de 7 și 10 decembrie, deci la doar trei zile diferență.

Dacă la finele săptămânii trecute CFR SA comunica că se lucrează la  ona centrală, la stâlpul nr.2, pentru demolarea mortarului și a betonului de la nivelul soclului, marți compania a comunicat că în noaptea încheiată s-au executat lucrări de montare armături la baza stâlpului nr. 2 și lucrări de demolare a mortarului și a betonului la stâlpul nr. 4, la nivelul soclului.

CFR ține să reamintească că lucrările de reparații și consolidare la podul de cale ferată situat pe magistrala feroviară București – Constanța, la km 4+327 (Pod Constanța) se execută în continuare fără inchiderea totală a circulației rutiere, doar în cursul nopții, după ce reprezentanții STB asigură front de lucru, prin scoaterea de sub tensiune a liniilor de troleibuz și tramvai. Durata efectivă de lucru ar fi doar de 2-3 ore când STB scoate de sub tensiune liniile de troleibuz și tramvai, spune CFR SA.

Lucrările au început la jumătatea lunii iulie 2019 și sunt  programate să dureze opt luni, ceea ce înseamnă că podul ar urma să fie gata în primăvara anului viitor. Potrivit CFR SA, stadiul fizic al lucrărilor în zona gestionată de CFR SA este de 32%. (D.C.)