joi, mai 9, 2024
spot_img

ČD va investi 480 de milioane de euro în unități de mentenanță trenuri

České dráhy (ČD – Căile Ferate Cehe) și-a anunțat planurile de a investi 12 miliarde CZK (480 de milioane de euro) în dezvoltarea unităților de mentenanță a trenurilor până în 2031. Peste 6 miliarde CZK (240 de milioane de euro) vor fi investite în noi hale de reparații și în proiecte majore de renovare a acestora.

Compania cehă va construi patru hale de întreținere complet noi, acolo unde nu există spațiu adecvat pentru modernizare.

În perioada 2026 – 2027, compania se așteaptă să finalizeze construcția a trei hale de întreținere în Havlíčkův Brod, Cheb și České Budějovice; aceste ultime două instalații vor fi dotate cu hale cu 3 benzi cu o lungime de 176 de metri, în timp ce instalația din Havlíčkův Brod va avea o hală cu 2 benzi cu o lungime de 67 de metri. Construcția unei noi hale de întreținere în Cheb va începe deja în luna mai a acestui an, renovarea grupului de intrare al Centrului de întreținere din Praga Sud a început deja, iar modernizarea tehnologiei liniei de spălare ar trebui să înceapă în același loc până la sfârșitul anului. O extindere a halei din Šumperk se află în faza de implementare, iar construcția unei noi hale în Havlíčkův Brod ar trebui, de asemenea, să înceapă în acest an.

În locațiile care sunt deja dotate cu hale adecvate, acestea vor fi modernizate și extinse în mod extensiv pentru a răspunde nevoilor operaționale actuale. Compania va moderniza șase hale. De asemenea, cheltuieli de capital semnificative vor fi direcționate către construcția și modernizarea instalațiilor de spălare a vehiculelor, a pistelor sanitare și a instalațiilor tehnologice.

Unele dintre noile unități de mentenanță a trenurilor au fost deja puse în funcțiune. De exemplu, o hală de mentenanță modernă în Brno-Maloměřice a fost finalizată în 2021, o hală în Pilsen a fost finalizată în 2022 și o nouă linie de spălare a trenurilor a fost finalizată în Havlíčkův Brod în 2023.

Peste un miliard de coroane cehe (40 de milioane de euro) vor fi cheltuite pentru construcția de noi căi sanitare și pentru dublarea legăturii feroviare între Centrul de întreținere Praga Sud și rețeaua feroviară din Správa železnic. Aproximativ 3,5 miliarde CZK (140 de milioane de euro) vor fi alocate pentru renovarea și înființarea de sisteme de cale de staționare, canale de inspecție, înființarea unui nou strung de sub podea în Moravia pentru a fi exploatat în partea de est a țării, proiecte de conversie a tracțiunii și alte lucrări de construcție la centrele de mentenanță din întreaga Republică Cehă.

Aproximativ 1,5 miliarde de coroane cehești (60 de milioane de euro) sunt planificate pentru perioada 2024-2031 pentru achiziționarea de utilaje. Aceste proiecte capex includ conversia sistemului de alimentare cu energie electrică de la 3 kV DC la 25 kV 50 Hz AC, construcția unei instalații de testare de înaltă tensiune în Bohumín și modernizarea unei astfel de instalații în Praga, achiziționarea de trolii moderne și platforme mobile pentru accesul la echipamentele de pe acoperișurile vehiculelor, instrumente de măsurare a roților și echipamente de defectoscopie, cum ar fi sonde speciale și alte echipamente.

„Întreținerea și îngrijirea materialului rulant de cale ferată reprezintă al treilea pilon al activității noastre, pe lângă transportul de călători și de marfă. Obiectivul nostru este de a oferi o îngrijire completă pentru vehiculele noastre în cooperare cu partenerii potriviți și de a oferi servicii de întreținere a operațiunilor, precum și reînnoiri periodice ale altor proprietari de vehicule din Republica Cehă și din străinătate”, a declarat Michal Krapinec, președintele Consiliului de administrație și director general al České dráhy.

ČD operează în prezent aproximativ 2.000 de vehicule de tracțiune și aproape 1.800 de vagoane de călători. Datorită unui amplu program de modernizare, care prevede cheltuieli de capital de peste 160 de miliarde de coroane cehe (6,4 miliarde de euro) în următorii 10 ani, o serie de vehicule tradiționale de până acum vor fi înlocuite cu unități noi. Alte zeci până la sute de vehicule, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru cel de marfă, sunt operate în Republica Cehă de alți transportatori.

„Deoarece materialul rulant nou și cel existent au nevoie de instalații de întreținere a trenurilor trebuie să investim în instalații și tehnologii de service care să ne permită să profităm pe deplin de caracteristicile designului lor, cum ar fi un sistem de schimb de componente sau diagnosticarea și transmiterea de la distanță a datelor privind defecțiunile între vehicule și depozit. De asemenea, trebuie să ne adaptăm la natura diferită a vehiculelor și la organizarea activităților de exploatare a acestora”, spune Michal Kraus, director general adjunct al ČD for Service.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole