spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

GALERIE FOTO Cătălin Drulă pe șantierul feroviar Buzău-Făurei. Ce a zis ministrul Transporturilor


După o vizită la un obiectiv rutier, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și-a făcut timp și pentru o descindere pe un șantier feroviar.

”După vizita la Podul de la Brăila, în drum spre București, m-am oprit și la șantierul feroviar dintre Buzău și Făurei. Am vrut să mă asigur că lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată se desfășoară conform planului. Așa cum am anunțat, acestea vor fi încheiate până la final de an. Se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susțin pe deplin, este de a continua acest proiect și după Făurei, încă 60 de km până la Brăila. Dar pentru asta avem nevoie de alocări suficiente de la buget”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Cătălin Drulă pe șantierul feroviar Buzău-Făurei, împărțit în două loturi

El a amintit că lucrările au început în iulie și se desfășoară pe cele două loturi ale tronsonului, Buzău – Cilibia, respectiv Cilibia – Făurei. Aici se demontează infrastructura veche și se înlocuiește. Traversele de beton și aparatele de cale noi sunt produse la două fabrici din apropiere, de lângă Buzău. De asemenea, se repară și montează dalele de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferată și pentru terasamentele a două poduri de pe traseu.

”În urma acestei investiții de 1,5 milioane de lei/km, bani proveniți de la bugetul de stat, viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește cu +90 de km/h: de la 30 de km/h cât este în prezent, la 120 de km/h. M-am luptat anul acesta ca să obținem cei 200 de milioane de lei pentru întreținerea infrastructurii feroviare – bani cu care se fac asemenea lucrări. Și mai important, pe viitor, este să creștem progresiv aceste alocări, căci necesarul real este mult mai mare. În  plus, am inclus în PNRR un program amplu de intervenții de tip reînnoiri, <quick-wins>, centralizări și electrificări de aproximativ 1 miliard de euro, care va îmbunătăți viteza și calitatea infrastructurii pe circa 2.500 de km de cale ferată, într-un timp mai scurt decât cel alocat modernizărilor (care vor continua în paralel pentru 315 km de cale ferată). Nu există o alternativă magică, scoasă din joben, pentru căile ferate, alta în afară de investițiile constante și din ce în ce mai consistente pentru acest domeniu dat uitării în ultimele decenii”, a mai scris ministrul pe rețeaua de socializare. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole