”Hai să nu facem o investiție care sună bine de PR”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă despre metroul de Otopeni, Magistrala 6. El a lăsat să se înțeleagă că această investiție va fi amânată, cel puțin până la revizuirea proiectului. Ministrul s-a referit și la trenurile spre Aeroport, dar și la lucrările de întreținere și reparații la infrastructura feroviară din toată țara.
Adrian Bărbulescu
Într-un interviu acordat joi HotNews, ministrul a pus sub semnul întrebării proiectul actual privind realizarea Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroport Henri Coandă.
Cătălin Drulă despre metroul de Otopeni: ”de ce să nu iei trenul?”
”S-a concentrat multă energie pe această linie spre aeroport. M6 de la centrul comercial (Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu – n.red.), stația Tokyo, la Otopeni trece printr-una din cele mai puțin dens populate zone. În plus, ar duce la actualul terminal, care urmează a fi abandonat pentru că va fi construit un terminal nou, mai la est. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei secțiuni și cred că acele resurse trebuie redirecționate în altă parte din rețeaua de metrou. Viziunea de acum cinci ani – vii, ajungi la terminalul 2, iei un autobuz trei kilometri, treci prin clădirea veche a aeroportului, urci în metrou și ajungi în 35 de minute până la Gara de Nord, după 14 opriri. De ce să nu iei trenul până la Gara de Nord, care face 20 de minute, fără oprire? M6 trebuie să ne uităm foarte atent la el. Hai să nu facem o investiție care sună bine de PR”, a spus ministrul.
Resursele vor fi alocate prioritar către M5
Cătălin Drulă a precizat că resursele vor fi direcționate prioritar către prelungirea Magistralei 5 până la Universitate, Piața Iancului și apoi până în Pantelimon.
”Liniile de metrou funcționează eficient când sunt pline, atunci au sens economic. Pentru București ar fi aer să aibă această linie est-vest”, a spus ministrul, care amenționat că a discutat acest lucru și cu primarul general Nicușor Dan, și cu cel al Sectorului 2, Radu Mihaiu.
Un nou schimbător de cale pe linia ferată de Aeroport
Întrebat ce va face pentru sporirea frecvenței trenurilor care circulă pe relația Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă, el a răspuns că există soluții
”Am discutat cu cei de la CFR Infrastructură. O soluție este un schimbător de cale între Mogoșoaia și Pajura, care să permită încrucișarea trenurilor din mers, pentru că acum se așteaptă încrucișarea la Mogoșoaia. S-ar putea crește frecvența la două trenuri pe oră, adică la 30 de minute.”, a declarat Cătălin Drulă.
El s-a referit și la lucrările ce vor începe săptămâna viitoare pe linia de Otopeni și care vor cauza anularea unor trenuri: ”Este o operațiune care se face după o lună, cam așa. Nu este vorba de reparații. Se lucrează ziua pentru că trebuie lucrat la 5 grade. Oricum, trenurile nu sunt încărcate. Traficul pe Otopeni e redus. Impactul lucrărilor nu va fi foarte mare”.
Ministrul vrea mai mulți bani pentru întreținerea infrastructurii feroviare
Ministrul a mai spus, în cadrul aceluiași interviu, că vrea să aloce mai mulți bani pentru întreținerea și repararea infrastructurii feroviare existente, în paralel cu continuarea proiectelor de modernizare majoră care sunt în derulare.
”Lupta este să ne asigurăm că 2021 va fi un an bun al lucrărilor pe infrastructura existentă. Vor fi mai mulți bani pentru investiții. Îmi doresc să facem niște progrese în gestiunea rețelei existente. Asta depinde de alocări bugetare. Avem până la 10.000 de km de cale ferată care zac abandonați. Avem un tren de lucru care poate face un kilometru pe zi, și va trebui să mai achiziționăm. Există bani în PNRR pentru trenuri de lucru”, a spus ministrul Transporturilor. El a precizat că trenurile de mare viteză sunt un obiectiv pentru următoarea decadă, adică după 2030, realist vorbind.