marți, aprilie 16, 2024
spot_img

Când a mers ultima oară Cătălin Drulă cu trenul. PLUS: critici la adresa lui Dan Costescu

Când a mers ultima oară Cătălin Drulă cu trenul? Aceasta este întrebarea la care a răspuns ministrul Transporturilor într-un interviu acordat Radio România Actualități.

Cătălin Drulă cu trenul execuția bugetară salvarea CFR Marfă protestul de la metrou

Ministrul a fost întrebat și cum ar trebui să arate oferta estivală la CFR Călători, pe partea de curăţenie, pe partea de viteză, pe partea de servicii.

Cătălin Drulă critică ”performanțele” lui Dan Costescu

Fără a-l nominaliza, Cătălin Drulă a criticat ”performanțele” manageriale ale fostului director general al operatorului feroviar de stat Dan Costescu.

”CFR Călători e o companie care, nu cred că e un secret pentru nimeni, nu e într-o situaţie bună în prezent. Anul trecut, spre exemplu, am găsit compania cu pierderi de 360 de milioane de lei. Desigur, o parte din aceste pierderi sunt cauzate de pandemie, n-au mai mers oamenii cu trenul, n-au mai plătit bilete, dar nu în întregime, restul venind dintr-un dezechilibru între cheltuieli şi venituri, aşa cum au multe din companiile din subordinea Ministerului. Are termen noul director (Ovidiu Vizante – n.red.) până la sfârşitul lunii mai să vină cu un prim draft privind reorganizarea companiei. Noi ne dorim ca transportul feroviar să redevină atractiv. Lucrăm şi la digitalizarea proceselor companiei, la simplificarea procesului de achiziţionare de bilete, la pachete de călătorii cu un marketing modern şi aici vreau să contribui şi eu acum şi să invit românii să mergă cu trenul”, a spus el.

Cătălin Drulă cu trenul, la Constanța

Apoi, ministrul Transporturilor a răspuns și la întrebarea când a fost ultima oară cu trenul: ”Puțină lume ştie, am fost surprins. Pe Bucureşti – Constanţa se fac sub două ore, o oră 55. Trenul merge pe o mare parte din parcurs cu 160 de km pe oră. (…) Am fost chiar la Constanţa anul trecut şi, cum sunt pasionat de transporturi, am deschis aplicaţia GPS de pe telefon, 150… E la ceas, 159 km pe oră. Ne luptăm şi sper să avem rezultate pozitive din discuţiile pe PNRR la Bruxelles, să avem un miliard de euro doar pentru reparaţii, refacere de infrastructură feroviară. Pentru refacţie, pentru înlocuiri la rând, traverse, şine, genul ăsta de operaţiuni care au rămas în urmă şi unde bugetul naţional finanţează, din păcate, cu ţârâita şi care fac mare diferenţa”, a spus ministrul. (A.B.)

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole