vineri, martie 29, 2024
spot_img

Desemnare fără surprize. Continuă ”căsătoria în stil italian” pe calea ferată Caransebeș-Arad

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți că a desemnat constructorul care se va ocupa de lucrările de modernizare pe calea ferată Caransebeș-Arad.

Gestionarul infrastructurii a informat că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad (lotul 4), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 4, în valoare de 2.184.174.656,60 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, se arată în comunicatul CFR SA.

Italienii, desemnați câștigători și pe celelalte trei loturi din calea ferată Caransebeș-Arad

WEBUILD este continuatoarea firmelor italiene Saligni Impregilio și Astaldi și a fost desemnată câștigătoare și pe celelalte trei loturi de pe calea ferată Caransebeș-Arad licitate de CFR SA.

Rămâne de văzut dacă și această desemnare va fi urmată de contestații. Club Feroviar a scris la finele săptămânii trecute că Alstom a depus o nouă contestație pe sectorul de cale ferată Caransebeș – Arad, de data aceasta pentru lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (zece km nord de Timișoara).

Contestația este depusă la câteva zile după ce CFR SA a desemnat câștigătoare a licitației compania/asocierea Webuild SpA (ex Astaldi, Salini Impregilo). Cauzele contestației nu sunt cunoscute, căci contestația este secretizată după modelul celei privind lotul 1.

Obiective principale ale modernizării pe Ronaț Triaj-Arad

Proiectul presupune modernizarea Lotului 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de 7 km.

Pe traseul existent, calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maximum 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maximum opt metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/oră. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

De asemenea, se vor face lucrări:

  • de reconstrucție sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podeţe de descărcare;
  • de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc;
  • de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se va transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor;
  • de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF;

● de protecția mediului – panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole