O gară pentru transportul de cărbune pentru CET Timișoara a fost închiriată de Primăria din vestul țării, condusă de Dominic Fritz (USR).
”<Gata cu șmecherii>, și așa a fost. Se întâmplă la Timișoara. Primul tren cu cărbune încărcat în gara pe care Primăria Timișoara a închiriat-o în Motru a ajuns. O poveste despre cum să economisești milioane de lei, în ciuda presiunilor venite dinspre <băieții deștepți> care își cereau taxele de șmecheri. Fostele administrații ale Timișoarei plăteau milioane de lei unor intermediari de pe piața cărbunelui”, se arată într-o postare de sâmbătă seara pe pe pagina de Facebook a USR.
1.080 de lei, costul închirierii gării pentru transportul de cărbune pentru CET Timișoara
Potrivit sursei citate, închirierea gării a costat doar 1.080 de lei, iar astfel s-au salvat milioane. Nu este clar ce gară a închiriat primăria, cel mai probabil fiind vorba de o rampă de încărcare a cărbunelui în vagoane.
„Orașul nostru poate avea un sistem modern de termoficare doar prin persistență, bună guvernare și investiții”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Cei de la USR spun că primele rezultate există deja: primul tren a sosit din Motru și există contracte pentru tot necesarul din iarnă; Colterm intră în iarnă cu stocuri record de cărbune; 26 de kilometri de conducte de termoficare înlocuite; Colterm are morile pentru cazanele CET Sud reparate; Există stocuri de 22.800 MWh de gaz; Primăria a depus pe PNRR un proiect pentru cogenerare în valoare de 230 de milioane de lei; Colterm va arde în premieră biomasă ca înlocuitor pentru cărbune.
Așa cum se poate vedea din imaginile alăturate, transportul de cărbune a fost făcut de Grup Feroviar Român.




