joi, iulie 10, 2025

Calea ferată spre terminalul Otopeni Est: electrificare și tunel de 4 km

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a stabilit indicatorii pentru calea ferată spre terminalul Otopeni Est care va fi construit la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe scurt, se va moderniza linia actuală pe 8,6 km, se va electrifica între Mogoșoaia și Balotești și se va construi un traseu nou de 6,9 km, din care peste 4 km de tunel.

Pe site-ul ministerului a fost postat marți după-amiază, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București” – Faza II, lucrare de utilitate publică de interes național.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) va fi de 1.514.153 mii lei, echivalentul a peste 300 de milioane de euro, din care lucrările efective de construcții-montaj vor reprezenta 1.263.194 mii lei (peste 250 de milioane de euro). Durata de execuție a investiției a fost stabilită la 36 de luni.



Lucrările care se vor face la calea ferată spre terminalul Otopeni Est

Faza a II-a studiului de fezabilitate ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București” are ca obiectiv deservirea Terminalului viitor Est al AIHCB. Club Feroviar a mai scris despre acest proiect în urmă cu trei ani, iar articolul poate fi citit AICI.

Obiectivele principale ale proiectului sunt:

  1. Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y stația Mogoșoaia și cap Y stația Balotești.

În cadrul lucrărilor de modernizare se vor realiza o infrastructură și o suprastructură nouă pentru firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești (Firul I fiind nou realizat în cadrul proiectului de dublare a intervalului Mogoșoaia – Balotești în anul 2020). Viteza maximă de circulație pentru trenurile de călători va fi de 120 km/h. Halta de mișcare Balotești se va sistematiza și se vor realiza peroane și facilități pentru accesul călătorilor și clădirea container CE. Se va electrifica linia de cale ferată pe secțiunea cuprinsă între Mogoșoaia și Balotești.

Studiul de Fezabilitate “Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureștiˮ – Faza II a fost revizuit, iar tronsonul Cap Y Pajura – Cap Y Mogoșoaia (inclusiv stația Mogoșoaia), va fi adaptat și corelat în cadrul proiectului “Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniilor de cale ferată și instalațiilor din Complexul Feroviar București”.

  1. Realizarea din capătul Y al stației Balotești a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul est).

Lungimea liniei de racord, măsurată din capătul Y al Haltei de mișcare Balotești până în capătul din stația terminus este de aproximativ 7 km. Geometria traseului permite o viteză maximă de 120 km/h. Racordul de cale ferată va fi parțial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 și se termină la km 29+480, iar stația este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753.

3. Racord cale ferată la zona Cargo. Se va reface racordul existent pe același amplasament. Lungimea liniei este de 0,5 km.

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole