sâmbătă, octombrie 5, 2024
spot_img

Calea ferată Reșița-Stamora Moravița a primit acordul de mediu. Care va fi viteza

Calea ferată Reșița-Stamora Moravița a primit joi acordul de mediu privind proiectul de modernizare a infrastructurii.

Documentul a fost emis de Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM), informează Express de Banat.

Trenul va circula cu 120 km/oră, conform proiectului aprobat, care vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord-Timișoara Nord, cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră. Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.



Se va circula cu 120 km/oră pe majoritatea traseului

”Proiectul, care a primit azi Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul <Programului Transport 2021 – 2027> și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are în prezent o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/oră pentru trenurile de călători și 80 km/oră pentru cele de marfă să poată fi atinse, anunță ANPM. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/oră, explică ANPM.

Durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document, precizează ANPM.

La finele lunii mai, Primăria Reșița anunța că va lansa licitația pentru proiectare și execuție, după cum am scris atunci.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole