Un număr record de călători a fost consemnat recent pe calea ferată Oravița-Anina, pe care CFR SA tot încearcă, fără succes, s-o închirieze unui operator privat.
”Dragi prieteni feroviari și nu numai, linia 925 Oravița-Anina care anul trecut era propusă pentru închidere de către CFR Călători, trăiește din nou în inimă munților Aninei o glorie de mult apusă. Datorită dumneavoastră simpli călători, celor care au inițiat diverse acțiuni cu petiții și strângeri de semnături, România Feroviară având cel mai mic merit, ați reușit să obțineți cumva o derogare și încă un an de activitate feroviară pe Semmeringul Bănățean, cea mai veche linie de cale ferată de pe teritoriul actual al României”, se arată pe pagina de Facebook România Feroviară, care atașează fotografii realizate de The Gallery Pizzerie.
Autorii postării precizează că, dacă va fi cazul, din toamnă vor reîncepe să se lupte pentru linie și atașează mai multe fotografii din Gara Anina. ”Este pentru prima oară când vedem un tren cu 4 vagoane pline pe linia 925 Oravița-Anina și credem că nu trebuie să ne oprim aici”, se arată în postare.
Calea ferată Oravița-Anina, scoasă la licitație de mai multe ori
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație, la începutul anului, un pachet de 66 de secții de circulație neinteroperabile, printre care figurează și secția Oravița – Anina.
De atunci, licitația a fost reluată de mai multe ori, însă nu s-a găsit niciun doritor care s-o închirieze. Pentru secția Oravița – Anina CFR SA cerea o chirie de 51.000 de lei pe an, fără TVA, iar garanția de participare la licitație era de 7.140 de lei. Posibilitatea închiderea căii ferate a dus la finele anului trecut la proteste ale locuitorilor din județul Caraș-Severin. În prezent circulă un singur tren dus-întors între cele două localități, cu ore de plecare în mijlocul zilei ceea ce sugerează că utilitatea trenului este mai degrabă turistică.
CFR Călători prezintă pe site-ul propriu de internet ruta Oravița – Anina drept cea mai veche cale ferată din Sud-Estul Europei – 14 tuneluri, 10 viaducte, tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri, respectiv peste două treimi din întregul traseu. Construită de administrația habsburgică, linia ferată Oraviţa-Anina este cea mai veche cale ferată de pe actualul teritoriu al României. Linia este inclusă în Lista Monumentelor Istorice (2015) şi reprezintă una din bijuteriile tehnice şi arhitecturale din Europa.
CITEȘTE și Oravița – Anina este scoasă la licitație. A fost salvată de închidere de către Bode