spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

VIDEO Cum a dispărut calea ferată Mintia-Brad, demontată bucată cu bucată

Calea ferată Mintia-Brad a dispărut pur și simplu de pe harta feroviară a României, în urmă cu 23 de ani, și apoi a fost demontată bucată cu bucată.

Calea ferată Mintia-Brad

Municipiul Brad din județul Hunedoara a rămas izolat feroviar la 1 ianuarie 2021, după ce Regio Călători a renunțat la operarea rutei spre Arad, așa cum a informat Club Feroviar. Însă localitatea hunedoreană a mai avut o conexiune feroviară, care a fost închisă în urmă cu 23 de ani, după cum amintește un reportaj realizat de postul public de televiziune și preluat de site-ul Apuseni.info.

Calea ferată Mintia-Brad, începută în 1939 și închisă în 1997

Calea ferată Mintia-Brad, prezentată în Mersul Trenurilor, în trecut, drept secția 209, avea o lungime de 29 km.

Linia a fost proiectată pentru a scurta distanța dintre Craiova și Oradea cu 60 km față de traseul prin Arad. Lucrările de execuție au început în anul 1939, au fost întrerupte în 1945 și au fost reluate în 1979. În 1945 lucrările erau finalizate în proporție de 50%.

După încheierea celui de-al Doilea Război Mondial au fost finalizate viaductele Stoeneasa și Peștera și s-a construit o linie industrială pentru a servi cariera de calcar de la Crăciunești, linia fiind deschisă în anul 1963. Lucrările dintre Brad și viaductul Peștera au fost reluate în anul 1979 iar tronsonul complet dintre Mintia și Brad a fost deschis circulației în 1988.

În 1997, în urma unei alunecări de teren produse în apropiere de viaductul Peștera, tronsonul dintre Păuliș și Brad a fost închis, iar linia a fost demontată. Pentru a realiza întreaga ”scurtătură” între Craiova și Oradea, s-a studiat posibilitatea construirii unei căi ferate între localitățile Brad și Vașcău, dar lucrările la acest tronson nu au început niciodată.

Ultimele Articole