Circulația pe calea ferată Lespezi-Dolhasca este în pericol de închidere, din cauza faptului că ”starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare”, așa cum precizează SRCF Iași, care lansează lucrări de reparații.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Linia 500 Ploieşti-Vicşani, fir I, interval de staţie Lespezi-Dolhasca, km. 405+400-km. 408+950-Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente suprastructurii CF ( schimbători de cale nr. 7,17,34,32,12,10,2, staţia Dolhasca)”. Valoarea totală estimată a contractului este de 16.133.835,29 lei, echivalentul a peste 3,2 milioane de euro.
Pe calea ferată Lespezi-Dolhasca ”starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare”, se arată în anunț, unde se precizează că acest aspect este cauzat de starea necorespunzătoare a aparatelor de cale, traverselor de beton și a prinderii indirecte, precum și gradului ridicat de colmatare a prismei de piatră spartă. În vederea asigurării condițiilor de siguranță a circulației feroviare este necesară executarea în regim de urgență a lucrărilor de demontare a suprastructurii CF inclusiv aparate de cale, scoaterea pietrei sparte de sub talpa traverselor, ciuruirea pietrei sparte, refacerea substratului pe zona aparatelor de cale și înlocuirea lor cu schimbători de cale noi tip 60 pe traverse din beton armat, înlocuirea cadrului șină-traverse cu materiale noi (traverse din beton precomprimat cu prindere elastica directa inclusa, șină tip 60, JIL-uri tip 60, cupoane de tranziție 49/60, prinderea elastică), înlocuirea dalelor din beton armat la trecerile la nivel cu CF (linia 500 fir I km 406+795 capX și km 408+035 capY), buraje tehnologice cu ciocane electrice sau termice, suduri electrice și aluminotermice, lucrări de încărcare/descărcare transport și manipulare a materialelor de cale care se scot/introduc din și în cale. Suprastructura liniei CF este tip 60, CFJ, traverse de beton linie electrificată, prindere indirectă, schimbători de cale simpli pe traverse din lemn.
”Neluarea măsurilor de înlocuire a suprastructurii CF va impune în prima etapă restricționarea vitezei de circulație a trenurilor și a tonajului, conducând în cazul înrăutățirii stării căii la închiderea circulației feroviare”, se mai menționează în anunț.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 decembrie 2024, ora 15:00.
Alte două proceduri lansate de SRCF Iași
SRCF Iași a mai lansat două licitații pentru reparații pe Magistrala 500 și pe secția 511. Un anunț de licitație are titlul ”Linia 500 Ploiești – Vicșani, stația Valea Seacă – sch. 8, stația Galbeni – sch. 1A, sch. 3A, stația Pașcani Tj – sch. 12, sch. 4, sch. 10, sch. 7C, lucrări de înlocuire aparate de cale cu introducerea aparatelor de cale MTB”. Valoarea totală estimată a contractului este de 5.874.527,73 lei, echivalentul a 1,18 milioane de euro, iar ofertele sunt așteptate până pe 5 decembrie 2024, ora 15:00.
Al doilea anunț publicat în SEAP este intitulat ”Linia 511 Dărmănești-Ilva Mică, Linia 500 Ploiești-Vicșani, stația Liteni-sch. 18, stația Verești-sch. 6, stația Vicșani sch. 4, stația Ilva Mare – sch. 1, sch. 2, stația Grădinița-sch. 3, sch. 4, lucrări de înlocuire aparate de cale cu introducerea aparatelor de cale MTB ”. Valoarea totală estimată este de 5.632.090,76 lei, adică 1,13 milioane de euro. Ofertele pot fi depuse tot până pe 5 decembrie 2024, la ora 15:00.