spot_img
joi, decembrie 8, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Cătălin Drulă: lucrări spectaculoase pe calea ferată Km 614-Simeria

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut duminică, după ce a participat la alegerile interne din USR PLUS Timiș, o descindere pe șantierul de pe calea ferată Km 614-Simeria.

”Lucrări spectaculoase pe calea ferată în Valea Mureșului (între Arad și Simeria). După ce am anunțat, săptămâna aceasta, recordul de investiții cu bani de la UE, am vrut să văd cu ochii mei stadiul modernizării căii ferate. Proiectele în desfășurare de la km 614 la Simeria au ca finalitate ridicarea vitezei maxime de circulație la 160 de km/h. Investiția este una majoră, de 9,5 miliarde de lei, și presupune – printre altele:

  • modernizarea clădirilor gărilor, pentru beneficiul călătorilor și personalului feroviar;
  • terasamente, consolidări;
  • lucrări de artă (61 de poduri, 107 podețe, 19 pasaje, 3 tuneluri);
  • lucrări de electrificare, de semnalizare, pentru implementarea European Rail Traffic Management System (ERTMS)”, a scris duminică seara Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

„Avem un tunel de 600 de metri. Galeria este excavată un pic mai mult de jumătate. Pe aici trenurilor vor trece peste doi ani cu 160 km/h, întreaga linie fiind proiectată pentru această viteză, ceea ce înseamnă că la sfârșitul proiectului timpii de deplasare se vor reduce de la 3 ore până la aproximativ o oră între Arad și Deva. Vom avea o cale ferată modernă. Tehnologia de execuție este foarte interesantă și se lucrează bine. Este foarte important să investim echilibrat în cele două moduri de transport: cale ferată și rutier. Proiectele de cale ferată sunt foarte importante și se vede, întrucât în PNRR avem mai multe fonduri pentru feroviar decât pe rutier. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate”, a spus ministrul Cătălin Drulă, citat de site-ul Arad Online.



Șantierul de pe calea ferată Km 614-Simeria, împărțit în patru loturi

Segmentul Km 614-Simeria are patru loturi. Sunt aproape 60 de km de traseu nou, nouă poduri noi peste Mureș, trei tuneluri, gări moderne și soluții tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria și Arad.

Primul sector (Km 614 – Bârzava) are 42 km și este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales. Sectorul Bârzava – Ilteu are 36 km și este executat de aceeași asociere.

Al treilea segment (Ilteu – Gurasada) are 22 km și este executat de Asocierea Aktor-Alstom-Arcada. Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureș, două tuneluri și o polată. Ultimul lot (Gurasada – Simeria) are 41 km și este realizat de Asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas. (A.B.)

Ultimele Articole