vineri, august 30, 2024
spot_img

FOTO-VIDEO Tronson de cale ferată aproape de recepție după șapte ani de lucrări

Lucrările de modernizare la calea ferată Km 614-Bârzava se apropie de momentul recepției, după șapte ani de lucrări, cu o întârziere de patru ani.

”Bârzava-KM 614, primul lot recepționat din epopeea până la Simeria. Semnat în toamna lui 2017 cu italienii de la WeBuild (pe-atunci Astaldi), tronsonul Bârzava-KM 614 (Ghioroc) va fi primul recepționat din cele patru dintre Simeria și KM 614. Când? Probabil la final de 2024 sau început de 2025, deci o întârziere de 4-5 ani față de termenul inițial. O mică premieră: recepția va cuprinde semnalizarea și centralizarea ETCS, fiind incluse în acest contract. Viteza este 160 km/h, mai puțin pe intervalul Păuliș-Radna unde este 120, respectiv 100 km/h în Radna”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructura.

Tot aici se menționează faptul că cel mai spectaculos și dificil element este succesiunea podurilor peste Mureș de la Conop, o dublă traversare care asigură 160 km/oră. Acum pe poduri se circulă doar cu 70 km/oră, restricție care nu se știe din ce motive a fost introdusă. Pe restul loturilor mai sunt încă șapte astfel de poduri lungi.

”Per total, încă observăm elemente care trebuie terminate până în ziua recepției. De exemplu în stații sunt clădiri de finalizat (Radna), pasarele, tabele de afișaj pentru călători și probabil și alte detalii mai greu de văzut de sus ori aflat despre ele”, se mai arată în postare.



Calea ferată Km 614-Bârzava, modernizată de o asociere Italia-Spania-Franța

Tronsonul de cale ferată la care se face referire, cu o lungime de 41,91 km, este modernizat de Asocierea Webuild SpA (Italia, fosta Astaldi) – FCC Construccion SA (Spania) – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA (Italia) – Thales Systems Romania SRL (capital Franța).

Potrivit ultimei monitorizări a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, la nivelul lunii mai lucrările de modernizare pe acest tronson aveau un stadiu fizic de 93,95%, după cum a scris recent Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole