Asociația Calea Ferată Dornești-Putna a lansat grave acuzații la adresa conducerii CFR Călători, care a înghesuit vizitatorii Mănăstirii Putna într-un automotor Malaxa din secolul trecut.
”Nu mi-am imaginat că vom ajunge umiliți de compania pe care o promovam și îi atragem clientelă. Nu am crezut că în sfânta zi de duminică, poți trimite vizitatorii din Suceava la Mănăstirea Putna cu un automotor Malaxa din secolul trecut și cu 64 locuri pe scaune de plastic timp de două ore, lipsind distanțarea fizică în vreme de pandemie, la fel cum nu am văzut posibilă mutarea trenului R5627 de la 20:50 la ora 18:45, rupând toate legăturile cu trenurile interregio din țară. Nu am crezut niciodată că există atâta rea voință, dușmănie și venin pentru linia Dornești-Putna încât să o sabotezi în asemenea mod. Oferind cel mai rău material rulant avut în parc și cel mai rău mers al trenurilor, nu poți aștepta ca oamenii să îți achiziționeze serviciul. Nu așa fucționează piața, însă sperăm ca odată cu liberalizarea ei, să se înțeleagă că umilirea clientului nu este un mod de gestiune a companiei, ci calea spre falimentul ei, intenționat sau nu…”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook Calea Ferată Dornești-Putna.
Circulația pe calea ferată Dornești-Putna, reluată din 2018
Circulația feroviară pe ruta Dornești – Putna a fost reluată începând cu data de 15 august 2018. Ministerul Transporturilor a anunțat că această cale ferată, Dornești – Gura Putnei – Putna, „mult așteptată de turiști”, a fost reparată de CFR SA, în regie proprie, pe o distanță de 39 de kilometri.
Linia pe această rută a fost deschisă pentru prima dată în anul 1898. Trenurile de la Suceava la Putna au fost anulate începând cu anul 2012. După reluarea circulației, pe această rută au fost introduse automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră), însă în ultima perioadă ele au fost înlocuite cu trenuri clasice, formate din unul sau două vagoane tractate de o locomotivă diesel hidraulică (LDH). Acum, a venit rândul automotoarelor Malaxa.