O nouă autorizație de construcție pentru calea ferată de Otopeni. Se trece la relocarea utilităților

22 ianuarie 2020

Ministerul Transporturilor a emis o nouă autorizație de construcție pentru calea ferată de Otopeni, care vizează relocarea utilităților.

calea ferată de Otopeni Lucian Bode la Otopeni

Este vorba de autorizația de construire pentru executarea lucrărilor de construire „Etapa a-II-a: Relocare utilități” intervalul kilometric km 17+300 – km 18+600 din cadrul obiectivului de investiție „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București”.

”Eliminăm toate barierele birocratice pentru ca legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni să fie gata la timp! (…) Așa cum am spus și la vizita pe șantierul acestui obiectiv, vreau ca tot ce ține de eliberarea de avize și autorizații pentru lucrările de infrastructură să se desfășoare cu celeritate. Vreau, și de aceea am luat măsuri, să nu ne mai întâlnim cu situații în care antreprenorii nu puteau să înainteze cu lucrările, din cauza unor proceduri birocratice greoaie. Ritmul pe care l-am impus, atât la minister cât și la companiile din subordine, va determina cu siguranță finalizarea lucrărilor în termen, așa cum ne-a dat asigurări chiar antreprenorul!”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Greva de la Curtea de Apel București poate pune în pericol calea ferată de Otopeni

Așa cum a arătat în nenumărate rânduri Club Feroviar, în urma descinderilor pe șantier, lucrările la conexiunea feroviară se desfășoară în ritm alert.

Finalizarea la timp a lucrării, pentru a putea fi funcțională înaintea celor patru meciuri de la Euro 2020 care se vor desfășura la București, este însă pusă sub semnul întrebării de protestul magistraților de la Curtea de Apel București. CAB suspendă activitatea în sălile de judecată, începând de miercuri, pentru că judecătorii sunt nemulţumiţi de iminenta abrogare a pensiilor speciale.

Un dosar afectat de protest este cel al conexiunii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe 23 decembrie 2019, CAB a decis menținerea suspendării lucrărilor pe tronsonul median al noii căi ferate dintre Halta Odăile și terminalul Sosiri al Aeroportului Otopeni.

”Admite cererea de suspendare formulată de reclamanţii Mărişoiu Roxana Gabriela şi SC Comtel Focus SA. Dispune suspendarea executării deciziei de expropriere nr. 1/4571/10.10.2019 în ceea ce priveşte imobilele reclamanţilor Mărişoiu Roxana Gabriela şi SC Comtel Focus SA”, se arată în decizia instanței de dinainte de Crăciun. Conducerea CFR SA a anunțat că, odată ce va primi motivarea, va face recurs împotriva sentinței. Dacă suspendarea activității de la CAB se va prelungi, există riscul ca noua conexiune feroviară să nu fie gata până în luna mai, înainte de disputarea la București a patru meciuri de la Euro 2020.

Acum, Curtea de Apel București va trebui să judece recursul introdus de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA la această decizie, iar dacă protestul magistraților se va prelungi există riscul ca legătura feroviară să nu fie gata la timp.