Vin grinzile care vor trece peste curtea celei care contestă calea ferată de Otopeni

15 iulie 2020

În cursul zilei de joi ajung grinzile care vor trece peste curtea Roxanei Mărișoiu, cea care contestă calea ferată de Otopeni și a atacat în Justiție Hotărârea de Guvern privind exproprierile. Constructorul vrea să ridice grinzile pe viaduct imediat ce sosesc, așa că sigur va ieși scandal.

Adrian Bărbulescu

calea ferată de Otopeni

Anunțul privind transporturile de grinzi a fost făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). ”În perioada 16.07.2020 – 22.07.2020, se vor desfășura patru transporturi cu depășiri pe traseul: Negoiești (județul Prahova) – DJ140 – DN1A – DN1 – Otopeni (județul Ilfov). Vehiculele au ca destinație Aeroportul Internațional Otopeni. Lățimea maximă a vehiculelor este 2,55 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră”, se arată într-un comunicat dat publicității miercuri după-amiază de CNAIR.

Grinzile pentru calea ferată de Otopeni vor fi montate imediat ce sosesc

Contactat de Club Feroviar, inginerul Liviu Trenchea, șeful de șantier al Arcada Company SA pentru acest obiectiv de investiții, a declarat că grinzile vor fi montate imediat. ”Imediat ce sosesc, le ridic. În două-trei ore le ridic pe toate patru”, a spus el.

Club Feroviar a dezvăluit recent că legătura feroviară cu Aeroportul Otopeni va fi funcțională abia anul viitor. La termenul din 22 iunie, Curtea de Apel București a amânat cauza în care mai multe firme și persoane fizice au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cerând anularea Hotărârii de Guvern nr. 558/31.11.2019, prin care s-au stabilit suprafețele ce urmau a fi expropriate pentru construcția conexiunii feroviare.

Că s-a amânat nu ar fi o problemă, numai că următorul termen a fost dat abia pe 19 octombrie, după cum se poate constata pe portalul instanțelor de judecată. Din multitudinea de reclamanți, în proces a mai rămas o singură persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Ceilalți nu mai sunt parte în proces – unii au pierdut în instanță, iar cu alții, cum ar fi magnatul Ion Țiriac sau proprietarul hotelului Vienna House, s-au înțeles cei de la CFR SA.

DN1 se închide în noaptea de marți spre miercuri

Următorul transport de grinzi va fi utilizat pentru continuarea viaductului feroviar pe partea stângă a DN1, sensul de mers spre Ploiești, operațiune care va avea loc vineri.

Apoi, în noaptea de marți spre miercuri se va trece la supratraversarea DN1. Drumul național va fi închis pentru traficul greu. Se va permite doar accesul autoturismelor care intră sau ies de la aeroport.

Ulterior, vor mai fi perioade în care DN1 va fi închis, pentru montarea cofragului (o noapte), turnarea betonului (o noapte) și scoaterea cofragului (două nopți).

CITEȘTE și Calea ferată de Otopeni nu va fi gata în 2020, deși constructorul lucrează la foc automat