VIDEO Cristi Balaj: Gică Popescu a aruncat pe jos planșele de la calea ferată de Otopeni

8 iunie 2020

Cristi Balaj, preşedintele Agenţiei Naţionale Antidoping, a povestit cum au decurs discuțiile dintre Gică Popescu și oficialii Ministerului Transporturilor în ceea ce privește calea ferată de Otopeni.

calea ferată de Otopeni

Linia de cale ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă Otopeni este unul dintre angajamentele României în proiectul pentru EURO 2020 (competiție amânată pentru 2021).

Cristi Balaj a dezvăluit la Realitatea Sportivă un episod în care a fost implicat Gică Popescu, consilierul onorific al premierului Ludovic Orban. ”Mie îmi este ușor să vorbesc. Nu am făcut politică niciodată. Am constatat că s-a început foarte târziu. Cei care au avut inspirația de a îl invita pe Gică Popescu să conducă au fost foarte inspirați. Au rămas impresionați de nivelul de cunoștințe pe care acesta le are. Proiectul se afla într-un statut de implementare. Acum trei ani am fost într-o mare întârziere.  Îmi permit să vorbesc de Gică Popescu pentru că nu este un om politic. Este consilierul premierului, nu a acceptat să fie plătit. Nu vă imaginați cât de mult a contat. L-am văzut cum s-a certat cu oameni politici. A avut un rol major de fiecare dată. Nu vă ascund faptul că a participat când s-a discutat de proiectul căii ferate. A luat planșele și le-a aruncat pe jos când cei de la Ministerul Transporturilor spuneau că nu există timp suficient. Au fost piedici”, a declarat Cristi Balaj.

Calea ferată de Otopeni va fi gata la finele lunii august

Bucureștiul va găzdui patru meciuri de la EURO 2020, amânat pentru anul viitor din cauza pandemiei de coronavirus. Peste 22.000 de suporteri străini sunt așteptați la fiecare meci.

Contractul pentru calea ferată de aeroport a fost semnat pe 11 iunie 2019 cu asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH și are o valoare de 398,16 milioane de lei, fără TVA.

Proiectul are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km și a unui viaduct de 1,52 km care va supratraversa DN1. Ultimul termen avansat de autorități pentru punerea în funcțiune a conexiunii feroviare este la finele lunii august.