spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Se lucrează la foc automat la calea ferată de aeroport, după emiterea noii autorizații de construcție

După ce Ministerul Transporturilor a emis noua autorizație de construcție, la calea ferată de aeroport se lucrează la foc automat. Arcada Company are o mobilizare intensă în fața Terminalului Sosiri și a început lucrările și de cealaltă parte a DN1. La rândul lor, austriecii de la Porr au dus la fața locului cupoanele de șină și traversele pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești.

Adrian Bărbulescu

Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu zece zile o nouă autorizație de construcție pentru ca lucrările la racordul de cale ferată de la Halta Odăile la Aeroportul Henri Coandă să poată continua. ”Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru: <Etapa a II-a – Viaduct C.F. km 16+100 – km 18+520 – fundaţie şi elevaţie culee, fundaţii şi elevaţii pile, terasamente, consolidări, podeţ C.F. km 17+248> din cadrul obiectivului de investiţie <Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord Aeroportul Intemaţional Henri Coandă Bucure.şti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti>”, se arată în document.

Lucrările la calea ferată de aeroport, doar pe terenurile care nu sunt în litigiu

Tot aici se precizează că lucrările autorizate se vor executa doar pe terenurile aflate în domeniut public al statului, în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, în conformitate cu prevederile H.G. nr.558/2019 privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amptasamentut lucrării de utititate publică de interes naţional. ”Nu vor fi începute şi executate lucrările aflate pe imobilele cu nr. cadastrale (…), respectiv pilele (P5 + P11), (P22 ÷ P24) până la solutionarea definitivă a litigiilor”, se precizează în autorizația de construcție. Este vorba de porțiunea aflată în stânga DN1, cum vii dinspre București, pentru care instanța a decis suspendarea lucrărilor până la soluționarea pe fond a litigiului cu proprietara unei case și patronul unui hotel.

Echipa Club Feroviar a fost pe șantierul de la Otopeni și a constatat că lucrările se desfășoară în ritm alert. Între DN1 și Terminalul Sosiri, unde va fi amplasată noua stație feroviară, la ultimul nivel al parcării pe termen scurt, este forfotă mare de muncitori și de utilaje. Se lucrează intens la turnarea fundației pentru ultimii piloni de susținere, iar grinzile pe care vor fi montate șinele de cale ferată au ajuns de ceva vreme pe șantier.

După emiterea noii autorizații de construcție, Arcada Company a început lucrările și pe tronsonul cuprins între Halta Odăile și patinoarul lui Ion Țiriac. De aici va începe viaductul feroviar care va supratraversa DN1.

Au sosit șinele și traversele pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

Un alt contract legat de linia ferată de aeroport a fost semnat cu austriecii de la Porr Construct, care lucrează la dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Aici se fac lucrări de tasare și de amplasare a terasamentului. Între timp, trenul cu cupoanele de șină a ajuns în Gara Mogoșoaia și ele au fost distribuite deja pe traseu, acolo unde vor fi montate. De asemenea, au sosit și traversele pentru noua linie, care sunt depozitate în organizarea de șantier a Porr Construct din apropierea Haltei Odăile.

Lucrările sunt mai avansate între Gara Mogoșoaia și Halta Odăile, de unde se va desprinde racordul feroviar spre Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Totuși, șinele au fost duse la fața locului și pe celălat tronson, în zona Punctului de Oprire (P.O.) Aeroport, din apropiere de Gara Balotești. Și acest punct de oprire va trebui reconstruit la standarde europene, potrivit contractului semnat de austrieci cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole