Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați va fi prelungită cu 800 de metri, de la Port Bazinul Nou până în Zona Liberă.
Acest lucru se va face în urma aplicării unui proiect derulat de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) SA Galați, PBN Logistics SA și Regia Autonomă Administrația Zonei Libere Galați, informează site-ul local Viața Liberă.
Proiectul urmează să fie finalizat până la sfârșitul acestui an și are ca sursă de finanțare Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, cu prioritate pe liniile de solidaritate (Solidarity Lanes) create de Comisia Europeană pentru sprijinirea exporturilor de cereale ucrainene. Valoarea totală a proiectului este de 9,15 milioane de lei, structurată astfel: 4,93 milioane de lei – APDM, 3,9 milioane de lei – AZL și 0,31 milioane de lei – PBN Logistics. Prin intermediul Administrației Zonei Libere, Municipiul Galați va participa, de la bugetul local, cu o cofinanțare de 2% din valoarea eligibilă a lucrărilor, respectiv, cu o sumă de 65.772 de lei fără TVA.
Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați, prelungită până la dana 53
Prin intermediul proiectului, calea ferată cu ecartament larg din Port Bazinul Nou va fi prelungită cu aproximativ 800 de metri, de la dana 47 până la dana 53. Practic se va dubla frontul de acostare a navelor spre și dinspre Portul Constanța, vor fi îmbunătățiți timpii de operare ai acestora și se va mări capacitatea de preluare a fluxurilor de marfă tranzitate pe rutele care leagă Ucraina și Republica Moldova de portul maritim Constanța.
”Se va face, astfel, mult mai ușor legătura dintre nave și vagoanele care circulă pe calea largă. Devine posibil ca unele companii să opereze mai ușor vagoanele venite dinspre Ucraina și Republica Moldova spre Constanța sau invers. Au existat discuții în acest sens cu unele dintre firmele care activează în Zona Liberă și am considerat că un astfel de proiect le-ar ajuta”, a declarat pentru publicația menționată Cătălin Cojocaru, directorul general al Administrației Zonei Libere Galați, care are în administrare danele 51-53.
Galațiul este singurul port de-a lungul coridorului Rin-Dunăre în cadrul căruia sunt conectate două tipuri de ecartament (1520 mm și 1435 mm), ceea ce l-a transformat într-un obiectiv de importanță majoră pentru fluxurile de marfă provenite din zona de conflict.