spot_img
sâmbătă, ianuarie 22, 2022
spot_img

Alte două loturi din calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, scoase la licitație de CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri dimineață că a lansat licitaţia pentru modernizarea următoarelor loturi din calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Este vorba de procedura de achiziţie pentru serviciile de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni-Aleșd (lotul 3) și Aleșd-Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 lei fără TVA, din care 2.168.599.348,22 RON, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni-Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 lei, fără TVA, pentru lotul 4 Aleșd-Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate. În cadrul proiectului se vor face modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare), modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizări de poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor, asigurarea de facilități pentru persoanele cu dizabilități, montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului.

De asemenea, proiectul va urmări asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de miscare și punerea în funcțiune de instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), dar și modernizarea echipamentului de telecomunicații.



Calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, modernizată în trei ani

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: șase luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21 februarie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Proiectarea și execuția celorlate două loturi a fost scoasă la licitație în prima zi a anului, după cum a scris Club Feroviar.

Ultimele Articole