vineri, aprilie 25, 2025

Calea ferată București-Craiova: Club Feroviar îi răspunde lui Cristescu mai repede decât Grindeanu

Calea ferată București-Craiova constituie subiectul unei interpelări parlamentare adresate ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de colegul său de partid – senatorul PSD de Teleorman Dănuț Cristescu. Club Feroviar îi răspunde senatorului înaintea ministrului.

Dănuț Cristescu a făcut referiri în interpelarea sa la modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Videle-Roșiori Nord-Craiova, nereparată de 35 de ani, relatează publicația locală Liber în Teleorman.

`Domnule ministru, una dintre cele mai importante zone de cale ferată, București Nord-Videle-Roșiori Nord-Craiova, nu a mai avut parte de reparații capitale din 1986. Majoritatea trenurilor circulă destul de greu, au restricții de viteză în multe zone din cauza stării degradate a căii ferate. Nicio magistrală nu s-a degradat mai mult decât M900 (de fapt, M100 după noul Mers al Trenurilor – n.red.) București-Videle-Roșiori Nord-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara. În urmă cu 30 de ani erau porțiuni importante în care trenurile atingeau 120 km/h de la București la Craiova. De exemplu, pe cei 51 km spre Videle trenurile făceau 33 de minute, în prezent niciun tren nu face mai puțin de 47 de minute”, se arată în interpelare.

Întrebările senatorului referitoarea la calea ferată București-Craiova

https://clubferoviar.ro/calea-ferata-bucuresti-craiova/
FOTO Liber în Teleorman

În interpelarea sa, senatorul de Teleorman (foto) încurcă un pic borcanele și bagă și gara Alexandria ”la pachet”, cu toate că aceasta nu este pe M100, ci pe secția 109.

„În urmă cu trei ani, Compania Națională de Căi Ferate anunța demararea proiectului de modernizare a 47 de stații de cale ferată, printre care: Roșiori Nord, Videle și Alexandria. Având în vedere cele prezentate mai sus, vă solicit următoarele:

  1. Există în planul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii proiect de modernizare a liniei de cale ferată București-Videle-Roșiori Nord?
  2. Se vor executa în perioada următoare reparații capitale pe linia de cale ferată București-Videle-Roșiori Nord?

3. Se vor moderniza stațiile de cale ferată Videle, Roșiori Nord și Alexandria?”, se încheie interpelarea parlamentară a lui Dănuț Cristescu.



Club Feroviar îi răspunde lui Dănuț Cristescu mai repede decât Sorin Grindeanu

Senatorul pare a nu fi foarte bine informat în legătură cu proiectele feroviare. În luna decembrie a anului trecut, CNCF CFR SA a semnat contractele pentru studiile de fezabilitate în vederea modernizării căii ferate București-Craiova.

Un prim contract semnat a fost cel pentru segmentul feroviar Roșiori Nord-Craiova (110,2 km), cu Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA, în valoare de 40 mililoane de lei, așa cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

Apoi, a fost semnat contractul cu aceeași asociere, în valoare de 34,2 milioane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord-Roșiori Nord (96 km), după cum a informat Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole