joi, aprilie 17, 2025

Linie principală, în pericol de închidere. SRCF Iași n-o mai repară, că nu mai are bani

Pentru că SRCF Iași a renunțat să mai facă niște reparații urgente, din lipsă de bani, calea ferată Bucovina-Maramureș este în pericol de închidere.

La finele lunii noiembrie 2024, așa cum am scris la vremea respectivă, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Linia 511 Gura Humorului-Ilva Mică, interval de staţie Leșu Ilvei-Poiana Ilvei-Măgura Ilvei, km. 10+400-km. 14+116 – Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente suprastructurii CF ( schimbători de cale nr. 2,6,3,1 staţia Poiana Ilvei)”. Valoarea totală estimată a contractului era de 14.593.728,57 lei, echivalentul a aproape trei milioane de euro.

Pe tronsonul respectiv, starea căii este la limita instrucțională prevazută de reglementările în vigoare, din cauza stării necorespunzătoare a aparatelor de cale, a traverselor de beton și a prinderii indirecte, prezentând un grad ridicat de colmatare a prismei de piatra spartă. Suprastructura liniei CF este tip 49, CCJ/CFJ, traverse din beton si lemn, linie electrificată, prindere indirectă, schimbători de cale simpli tip 49 pe traverse de lemn. Lucrările ar fi urmat să se facă în scopul remedierii unor deformații aflate la limita toleranțelor, precum și pentru prevenirea unor deranjamente locale.

”Neluarea măsurilor de înlocuire a suprastructurii CF va impune în prima etapă restricționarea vitezei de circulație a trenurilor și a tonajului, conducând în cazul înrăutățirii stării căii la închiderea circulației feroviare. Prin lucrările care se vor executa, starea tehnică a suprastructurii căii și geometria căii trebuie să se încadreze în cerințele impuse de reglementările și toleranțele admise în exploatare conform normativelor, astfel încât circulația trenurilor să se realizeze în condiții de siguranță cu vitezele și tonajele stabilite”, se arăta în anunțul de licitație al SRCF Iași.



Nu mai sunt bani pentru reparații la calea ferată Bucovina-Maramureș

Inițial, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru data de 20 ianuarie 2025 la ora 15:00. Apoi, el a fost modificat pentru data de 24 februarie 2025, la aceeași oră.

Însă, cu doar trei zile înainte (pe 21 februarie), licitația a fost anulată, iar în SEAP a apărut următorul anunț: ”Întrucât Entitatea Contractantă nu mai are asigurate fondurile necesare realizării achiziției, devenind imposibilă încheierea contractului, procedura se anulează în conformitate cu prevederile art. 225 alin. (1) lit. c) din Legea 99/2016”.

Cu alte cuvinte, circulația trenurilor pe calea ferată Bucovina-Maramureș este în pericol de a fi închisă.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole