spot_img
sâmbătă, ianuarie 28, 2023
spot_img

FOTO Cum se lucrează la calea ferată din Moldova pe care se va circula cu 120 km/oră

Pe tronsonul de cale ferată Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești se lucrează intens la modernizare, pentru a se putea ridica viteza la 120 km/oră.

Lucrările au început în luna noiembrie și sunt executate de o firmă din Kazahstan. În cadrul acestui proiect urmează să fie reabilitați peste 233 km de cale ferată, iar odată cu finalizarea lucrărilor (estimată pentru în anul 2025), va fi posibilă eliminarea restricțiilor de tonaj și viteză.

Trenurile de marfă vor putea circula cu până la 90 km/oră, iar în cazul transportului de pasageri, viteza va crește până la 120 km/oră. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 113 milioane de euro. Banii au fost împrumutați de la Banca Europeană de Investiții și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.

Vizită oficială pe șantierul tronsonului de cale ferată Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești

La finele săptămânii trecute, vicepremierul Republicii Moldova Andrei Spînu, împreună cu secretarul de stat Mircea Păscăluță și alți responsabili din domeniu au făcut o vizită de inspecție la fața locului.

Cu acest prilej, vicepremierul s-a întâlnit cu reprezentanții companiei LLP Temirzhol Zhondeu și cu supraveghetorii tehnici implicați în lucrările de reabilitare a acestui segment feroviar, a informat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău. Supervizarea lucrărilor este asigurată de o asociere din care face parte și firma românească Baicons Impex. În discuțiile cu aceștia, ministrul a primit asigurări că reabilitarea tronsonului decurge conform planului, iar până la finele anului 2024, majoritatea lucrărilor de reparație vor fi executate integral.

Reparația celor 233 km de cale ferată se desfășoară în două etape simultane:

  • lucrări curente de reparație, ce includ schimbarea traverselor și reînnoirea prismei de balast a căii ferate, realinierea căii ferate pe verticală și longitudinală, reînnoirea sistemelor feroviare de semnalizare, control-comandă și comunicații;
  • proiectarea lucrărilor de reabilitare capitală pe sectoare.

Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din Republica Moldova și asigură tranzitul de mărfuri din România și Ucraina.

Ultimele Articole