spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

Primarul din Ștei și un deputat PNL cer salvarea liniei de cale ferată Sudrigiu-Vașcău

Primarul orașului Ștei, Iulian Balaj, și deputatul PNL Janos Kiss fac demersuri pentru salvarea liniei de cale ferată Sudrigiu-Vașcău.

cale ferată Sudrigiu-Vașcău

”În urma vizitei în teren efectuată de către o comisie din partea CFR Infrastructură, care a avut loc în data de 11.03.2021, aceștia au propus, prin Procesul-verbal întocmit la fața locului, desființarea și valorificarea liniei de cale ferată situată pe ruta Sudrigiu-Vașcău, precum și desființarea și valorificarea clădirii în care a funcționat Halta Ștei, din cauza ineficienței acestora, propunerea urmând a fi înaintată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii spre avizare și ulterior Guvernului României pentru a se lua o decizie finală în acest sens”, susține Iulian Balaj, primarul orașului Ștei, citat de site-ul Info Oradea.



Linia de cale ferată Sudrigiu-Vașcău, vitală pentru orașul Ștei

Primarul Șteiului a trimis o solicitare de sprijin către Prefectura Bihor, în care arată necesitatea păstrării și repunerii în funcțiune a acestei linii de cale ferată, importanța ei economică și strategică pentru dezvoltarea zonei. Pe raza orașului Ștei își desfăsoară activitatea mai multe platforme industriale (European Food, Hiperion, Compania Natională a Uraniului, S.C. Băița S.A., Corsar Gaz – totalizând un număr de peste 2.000 de angajați), care au folosit în trecut această modalitate de transport și doresc în continuare să beneficieze de pe urma acestei facilități, dar din cauza problemelor financiare cu care s-au confruntat în această perioadă generate în primul rând de pandemia de COVID-19, activitatea le-a fost mult diminuată, urmând ca odată cu reintrarea în normalitate, utilizarea ca miljloc de transport a căii ferate să redevină o prioritate.

Totodată, se află în curs de realizare Parcul Industrial al orașului Ștei, care are un număr de 22 de loturi disponibile, iar posibilitatea ca firmele care își vor desfăsura activitatea în incinta Parcului să poată beneficia de transport feroviar pentru mărfuri și persoane reprezintă un aspect esențial pe care acestea se bazează, atât datorită siguranței, cât mai ales datorită eficienței economice. Acesta a mai subliniat că linia de cale ferată a fost folosită, de-a lungul anilor, de către elevii care studiază în Oradea, precum și de către muncitorii de pe platformele industriale din oraș, ca mijloc sigur și eficient de transport, iar mai departe se dorește continuarea și sprijinirea acestui gen de navetă, care de cele mai multe ori se face din localități aflate la o distanță de peste 60 km, respectiv: Salonta, Holod sau Tinca.

Construirea acestei linii de cale ferată a început în anul 1884, iar darea în folosință a rutei Oradea-Beiuș-Vașcău a avut loc în anul 1887, traseul având o lungime de 116,70 km.

“Voi trimite o interpelare miniștrilor de resort, pentru a-i determina să regândească utilitatea acestei linii de cale ferată, în contextul în care zona Sudrigiu-Ștei-Vașcău este într-o continuă dezvoltare economică, iar mobilitatea urbană este în creștere. Este inacceptabil ca o linie de cale ferată, gândită ca o linie de interes strategic, dar și un adevărat monument istoric să fie distrusă, iar oamenii din zonă să fie lăsați de izbeliște de către autoritățile centrale. Mă voi implica serios și împreună cu autoritățile locale și județene vom găsi soluțiile necesare pentru păstrarea acestei linii de cale ferată”, a declarat pentru publicația amintită deputatul PNL Janos Kiss. (A.B.)

Ultimele Articole