vineri, iunie 28, 2024
spot_img

Lucrări finalizate pe 43,13 km de cale ferată prin Quick Wins, 134 km în execuție

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că au fost finalizate lucrările pe 43,13 km de cale ferată prin Quick Wins, iar alți 134 km sunt în execuție.

Lucrările sunt finanțate prin PNRR și au ca scop ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei maxime până la 120 km/oră.

Din cei 421 de km de cale ferată incluși în programul de reparații de tip Quick Wins, pe 43,13 km lucrările au fost finalizate și liniile redeschise circulației, iar alți 134 de km de cale ferată sunt în execuție la ora actuală, pe raza regionalelor București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași și Galați, stadiul de execuție al lucrărilor fiind de 11% – 98%.

Pe cele 52 de șantiere deschise la ora actuală pe rețeaua feroviară se desfășoară lucrări de reparații prin înlocuirea integrală a suprastructurii căii ferate, inclusiv în zona trecerilor la nivel, cu materiale noi, achiziționate de constructori – piatră spartă, șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri.



Lucrări de tip Quick Wins în execuție – 134 km

– Chiajna – Grădinari (firul II) și Vadu Lat – Zăvestreni (firul I) – 16 km

– Olteni – Caracal și Balș – Pielești – 25,329 km

– Bănița – Livezeni – 12,64 km

– Războieni – Apahida – Someș Odorhei și Coldău – Beclean pe Someș – 29,260 km

– Teiuș – Războieni (firul I) și Tălmaciu – Sibiu (firul II) – 24 de km

– Crasna – Zorleni (firul II) – 15,25 de km

– Mărășești – Tecuci și Adjud Borzești – Bacău – 11,42 km

Lucrări de tip Quick Wins finalizate – 43,134 km

– Chiajna – Grădinari (firul I) – 10 km

– Pitești – Craiova – 13,042 km

– Stațiile Jucu, Iclod (firul II), Ileanda – Cuciulat, Călărași Turda – Câmpia Turzii – 19,45 km

– Stația Cosmești – 0,642 km

Mai sunt și șantiere în pregătire, aflate în etapa de achiziție de materiale/organizare șantiere, pe aproximativ 244 km de cale ferată.

Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări de reparații punctuale, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate între anumite poziții kilometrice, scopul final fiind eliminarea restricţiilor de viteză și creșterea vitezei maxime de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația tehnică a liniei).

CNCF CFR SA are în derulare 123 de contracte, în valoare totală de 1,93 miliarde de lei, cu finanțare asigurată prin PNRR, pentru lucrări de reparații de tip Quick Wins, pentru ridicarea restricțiilor pe 420,6 km de cale ferată, în perioada 2024 – 2026.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole