S-au realizat 21 km de cale ferată modernizată în acest an cu trenul de lucru al CFR SA

25 noiembrie 2020

De la începutul anului și până în prezent, trenul de lucru al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a realizat 21 km de cale ferată modernizată.

cale ferată modernizată

Pentru a crește siguranța și viteza călătoriilor cu trenul, administratorul căilor ferate din România a început demersurile pentru a achiziționa noi trenuri de lucru, utilaje foarte performante care repară sau modernizează calea ferată.

Aceste trenuri de lucru costă aproximativ 100 milioane de euro bucata și au un randament de aproape un kilometru pe zi, a explicat pentru Radio România Actualități Ioan Pintea, directorul general al CFR SA. ”Peste 95 % din cauzele limitărilor de viteză sunt legate de starea de degradare a suprastructurii căii. Cele două trenuri de lucru care se ridică la aproximativ 200 milioane de euro sunt pentru reabilitarea căii, adică, pe lângă înlocuirea suprastructurii, mai efectuează și ranforsarea fundației. Cred că este cea mai complexă uzină pe roți la ora aceasta, de pe Mapamond. Un astfel de tren realizează de la 500 până la 1.000 de metri, reabilitare/zi. Sunt mai multe utilaje într-o astfel de succesiune, au o lungime totală de o jumătate de kilometru. Termenele de livrare sunt variabile, de la un an și jumătate până la trei ani”, a declarat Pintea.

Cale ferată modernizată pe magistralele 500 și 900

Cu ajutorul trenurilor de lucru, CFR SA va repara și va moderniza Magistrala 500 București-Suceava (Iași) și tronsoanele cu mari probleme de pe Magistrala 900 București-Craiova-Timișoara, mai ales cele deteriorate din județul Mehedinți (zona Balota). În prezent, compania are un singur tren de lucru (la Regionala Brașov).

”Se impune o finanțare foarte serioasă pentru refacerea căii ferate, iar CFR Infrastructură poate lucra în regie proprie, dar să se asigure utilajele promise și materialele necesare”, a spus Florea Dobrescu, președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier. Alte două proiecte foarte importante sunt electrificarea liniei Constanța-Mangalia și redeschiderea inelului feroviar al Bucureștiului pentru trenurile de călători.