spot_img
vineri, ianuarie 28, 2022
spot_img

Am putea avea prima cale ferată modernizată de turci. Contestația grecilor de la Aktor, respinsă

România ar putea avea prima cale ferată modernizată de turci, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins miercuri contestaţia grecilor de la Aktor la licitaţia pentru modernizarea a 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața, de pe tronsonul Brașov – Sighișoara.

cale ferată modernizată de turci exproprieri pentru calea ferată

”Respinge plângerea, ca nefondată. Ia act de renunţarea petentei la judecata cererii de suspendare a procedurii de atribuire. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 22.05.2019″, se arată în decizia instanţei. Sentinţa a fost dată însă cu o opinie separată, precizează Economica.net.

Plângerea a fost formulată de Aktor, care susţine că a avut cea mai bună ofertă financiară şi a fost descalificată pe nedrept. În dosar mai apar şi FCC Construccion, şi Impresa Pizzarotti, și ele descalificate. Printre altele, constructorii au contestat la CNSC raportul procedurii din 23 ianuarie 2019, prin care CFR Infrastructură a desemnat câştigătoare oferta asocierii Alsim Alarko – Makyol.

Deocamdată nu e sigur că vom avea cale ferată modernizată de turci

În ciuda deciziei Curţii de Apel Bucureşti, CFR Infrastructură nu poate semna deocamdată contractul cu turcii. În primul rând, grecii de la Aktor pot face (și este de așteptat să se întâmple așa) contestație în anulare, prevalându-se de faptul că decizia judecătorilor nu a fost unanimă. Apoi, FCC Construccion a fost reprimită în cursă în urma unei alte decizii a Curţii de Apel Bucureşti. Cum oferta spaniolilor a fost respinsă din nou de către CFR, ei au depus iar contestaţie la CNSC pe 15 mai.

În aprilie 2018, CFR SA a anunţat că a primit şase oferte pentru modernizarea celor 28 de km de cale ferată între localităţile braşovene Caţa şi Apaţa, contract estimat la 2,87 miliarde de lei (603 milioane de euro):

– Asocierea Rail Works (Aktor – Alstom – Arcada)

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.

– Asocierea FCC Construccion S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS

– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makyol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Subsecţiunea Apaţa – Caţa, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța, iar modernizarea va conduce la sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Alte două secțiuni au fost în instanță

Și celelalte două secțiuni de pe tronsonul Brașov – Sighișoara au fost în instanță. Contractele pentru Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime totală de 86 km, au fost atribuite anul trecut asocierii Swietelsky – Strabag, clasată pe locul trei la licitația organizată de CFR SA. Pe cale de consecință, francezii de la Alstom, clasați pe primul loc, cu o ofertă cu aproximativ 40 milioane de euro mai mică decât austriecii, au contestat procedura de atribuire și au câștigat.

Acum, CFR SA trebuie să reevalueze ofertele.

Ultimele Articole