spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

A fost săpat primul tunel de pe noua linie de cale ferată Lyon-Torino

Străpungerea primului tunel, în lungime de nouă kilometri, de pe noua linie de cale ferată Lyon-Torino s-a încheiat luni. După unda verde din partea Guvernului italian, se vor accelera lucrările pe șantierul noii legături feroviare de mare viteză.

cale ferată Lyon-Torino

Este vorba de un tunel cu diametrul de opt metri și lungimea de nouă kilometri săpat în inima Munților Alpi.

Lansat la finele lui 2016, TBM-ul Federica și-a terminat treaba și a lăsat în urma lui o cămașă de beton și o atmosferă caldă și umedă, în ciuda enormelor guri de ventilație din plafon. Aerul proaspăt și lumina zilei sunt încă departe, comentează jurnaliștii de la Le Monde. Aproape opt kilometri despart acest prim tronson de intrarea tunelului de pe partea franceză, la Saint-Julien-Mont-Denis (Savoia), unde se fac lucrări pentru relocarea unui drum departamental (omologul drumului județean de la noi) și a autostrăzii A43.

Roma a dat undă verde pentru linia de cale ferată Lyon-Torino

Chiar dacă acerst șantier are în continuare opozanți radicali și în Franța, și în Italia, unda verde dată pe 26 iulie de Guvernul de la Roma pentru continuarea proiectului a reaprins speranța că acest proiect feroviar va fi gata în 2030 și va scoate de pe șosele o treime din cele trei milioane de camioane care trec în fiecare an din Franța în Italia și invers. ”Intrăm într-o nouă fază, de acum totul va accelera”, spune Mario Virano, directorul general al societății de stat franco-italiene Tunnel Euralpin Lyon-Turin (TELT), însărcinate cu construcția acestei secțiuni transfrontaliere în valoare de 8,6 miliarde de euro.

Proiectul a prins contur. Patru mari foraje cu adâncimi de doi până la patru kilometri au fost create prin explozie pe traseul tunelului principal. Aceste galerii sunt utilizate pentru accesul pe șantier și vor servi de acum înainte pentru mentenanță, ventilație și salvare în caz de incidente nedorite. Echipele societății Spie Batignolles au deschis acest prim tronson de tunel de nouă kilometri între forajele de la Saint-Martin-la-Porte et de La Praz. O străpungere de 400 milioane de euro.

”Acestă operațiune s-a concretizat într-un tunel de recunoaștere. Cu 2.500 de metri de stâncă deasupra noastră, nu putem pune bază pe sondările clasice pentru a cunoaște natura subsolului”, explică Alain Chabert, directorul general adjunct al TELT.

 

 

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole