spot_img
marți, noiembrie 30, 2021
spot_img

Proiect de cale ferată Israel – Arabia Saudită – Emiratele Arabe Unite, pentru a lega Mediterana de Golful Persic

Ministrul israelian al Afacerilor Externe, Yisrael Katz, a făcut publice detaliile proiectului de cale ferată Israel – Arabia Saudită – Emiratele Arabe Unite.

cale ferată Israel - Arabia Saudită

Inaugurat în Emiratele Arabe Unite de Yisrael Katz, proiectul a fost prezentat ca un mijloc de promovare a păcii în regiune și de a lega Marea Mediterană de Golful Persic, pentru a permite majorarea schimburilor comerciale și de a impulsiona economiile locale.

Inițiativa se bazează pe folosirea Israelului ca pod terestru și a Iordaniei ca placă turnantă a transportului regional. O rețea feroviară regională va fi, eventual, pusă la punct și pentru transportul de pasageri. În viitor, rețeaua va transporta și călători dinspre Regatul Unit, Europa și Mediterana spre est și dinspre statele din Golf, Arabia Saudită și Irak spre ves, a precizat ministerul, citat de Alnas.

Potrivit oficialilor israelieni, a această inițiativă ”va crea rute comerciale regionale mai scurte, mai rapide, mai ieftine și mai sigure și va contribui la întărirea economiilor iordanienă, palestinienă, saudită, din Golf și chiar irakiană în viitor”. Infrastructurile existente în Israe, în Arabia Saudită și în țările din Golf permit punerea în practică a acestei inițiative ”într-un interval relativ scurt”.

Proiectul de cale ferată Israel – Arabia Saudită – Emiratele Arabe Unite are și o miză geopolitică

Trenul Al-Marj, care face legătura între orașele Haïfa și Beit Shéan, a fost construit pe itinerarul istoric al căii ferate Hejaz și redeschis în 2016. Traseul lui va fi prelungit până la frontiera iordaniană, spre Sheikh Hussein Pont și spre Jalamah și Regiunea Jenin în Iudeea Samaria.

Această cale ferată va lega Palestina, din vest, de Iordania, Arabia Saudită și Golful Persic, în est, a precizat ministerul. Instituția a susținut că această linie ”va favoriza creșterea economică a palestinienilor”. Ministerul estimează că majorarea volumului schimburilor în regiune ”va face inițiativa rentabilă în zece ani și va contribui la redresarea economiei irakiene”. Volumul schimburilor comerciale ale Israelului va crește cu 400% grație acestui proiect.

Calea ferată va depăși de asemenea ”riscurile de securitate” pe care Iranul le ridică în Strâmtoarea Ormuz și la Bab-El-Mandeb, a menționat Israelul, pentru a-și susține eforturile de a uni statele arabe împotriva ”inamicului comun”.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole