marți, aprilie 30, 2024
spot_img

Cale ferată franceză închisă de 10 ani, repusă în funcțiune cu trenuri cu hidrogen

O cale ferată franceză închisă de 10 ani va fi repusă în circulație în 2025 cu ajutorul trenurilor cu hidrogen.

Este vorba de conexiunea feroviară care face legătura între stațiunea termală Luchon și orașul Montréjeau din Departamentul Haute-Garonne, au anunțat responsabilii Regiunii Occitanie, gestionarul acestei infrastructuri.

Începând din luna mai 2025, calea ferată Montréjeau-Luchon, închisă din anul 2014, ar urma să fie repusă în circulație. Cu prilejul unei reuniuni publice organizate la Loures-Barousse (Departamentul Hautes-Pyrénées), președintele Regiunii, Carole Delga, a prezentat avansul proiectului. Pentru ca cei 36 km de cale ferată simplă să fie din nou circulabili, sunt necesare mai multe faze ale lucrărilor. Prima fază, care a început în decembrie 2023 și s-a finalizată în această lună, a presupus demontarea șinelor vechi, înlăturarea vegetației și demolarea peroanelor.

În vară începe a doua fază a lucrărilor pe șantier

În a doua fază a șantierului, care se va derula de la mijlocul lunii iulie 2024 până în martie 2025, va presupune montarea șinelor noi și reconstrucția peroanelor în haltele care vor fi reabilitate. Și gara terminus a traseului, în prezent închisă, va beneficia de importante lucrări de renovare finanțate de Regiunea Occitanie.

Trenurile vor avea inițial tracțiune diesel, apoi cu hidrogen și vor opri în stațiile de pe parcurs: Montréjeau-Gourdan-Polignan, Loures-Barousse, Marignac-Saint-Béat, Saléchan-Siradan și Bagnères-de-Luchon. Sunt prevăzute șase perechi de trenuri pe zi, iar durata călătoriei va fi de 35 de minute. Unele trenuri vor merge inclusiv până la Toulouse.

Pentru a-i mulțumi și pe iubitorii muntelui, responsabilii Regiunii au anunțat reîntoarcerea trenului Skirail, către stațiile Peyragudes și Superbagnères. Prima ramă cu hidrogen produsă de Alstom este așteptată să sosească la finele anului 2025, pentru exploatare comercială, începând din 2026.

În total, lucrările pentru reluarea circulației feroviare pe această linie se vor ridica la valoarea de 67 de milioane de euro.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole