Șapte linii de cale ferată din Portul Constanța au fost redeschise miercuri circulației feroviare, în urma lucrărilor executate de asocierea Wiebe-Swietelsky.
”Port Constanța – 22.02.2023 – Prioritate 2 – Lot 2. Asăzi au fost redeschise pentru circulația trenurilor liniile, 4, 5, 6, 7, 8, 9 și 10 din Triaj – Zona II. Lungimea totală a celor 7 linii este de 2.445 m”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a Wiebe România.
Lucrările la liniile de cale ferată din Portul Constanța, executate împreună cu Swietelsky
În postarea nemților de la Wiebe nu se precizează că lucrările sunt făcute în asociere cu austriecii de la Swietelsky.
Asocierea austriaco-germană a primit contractele pentru loturile 2 și 3 din Prioritatea 2, pentru sumele de 54.331.571,79 lei (11 milioane de euro), respectiv 41.731.831,07 lei (8,5 milioane de euro). În total, peste 30 de milioane de euro.
Apoi, în sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat sâmbătă, 17 decembrie, un anunț de atribuire din data de 9 decembrie pentru Lotul 1 din Portul Constanța, tot către asocierea Wiebe-Swietelsky. Club Feroviar a remarcat la vremea respectivă că atribuirea s-a făcut la doar o zi după votul negativ al Austriei din Consiliul Justiție și Afaceri Interne privind admiterea României în Spațiul Schengen.
Omiterea menționării companiei Swietelsky de către asociatul său Wiebe poate fi pusă și în contextul în care prima a fost implicată într-un caz de corupție, în care mai mulți foști oficiali ai statului român, în frunte cu Sebastian Vlădescu, au fost condamnați pentru că au luat mită de la austrieci.