Răzvan Cuc acuză constructorii tronsonului de cale ferată Curtici – Simeria că nu-și plătesc subcontractorii

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a verificat vineri stadiul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Curtici – Simeria, prilej cu care a acuzat constructorul că nu îşi plăteşte la timp subcontractorii români “nedeclaraţi”.

cale ferată Curtici

Cuc s-a întâlnit cu reprezentanţi ai asocierii de constructori care execută lucrările, iar aceştia din urmă au declarat că sunt în grafic şi că au mobilizat pe şantier peste 400 de oameni. Ministrul a spus că nu contestă mobilizarea bună şi calitatea lucrărilor, însă este nemulţumit că subcontractorii români nu sunt plătiţi la timp.

“Am început inspecţia pe loturile 2A şi 2B din coridorul IV, de la kilometrul 614. Constructorul este mobilizat, lucrează (…) calitatea lucrărilor e bună, se lucrează cu materiale bune şi cu forţă de muncă destul de mare pe aceste sectoare, aşa cum este normal, dar ei au o foarte mare problemă, şi anume plata subcontractorilor români”, a spus Răzvan Cuc. El a precizat că a fost contactat de firme care nu şi-au încasat banii pentru lucrări, în condiţiile în care câştigătorul licitaţiei “a luat, în 2017, avansul de peste 100 milioane de euro de la CFR”.

“O să am întâlnire şi cu subcontractorii nedeclaraţi, pentru că se lucrează şi cu subcontractori nedeclaraţi, şi să văd şi eu care sunt motivele întârzierilor la plată a acestor facturi. Firmele care m-au contactat sunt disperate efectiv, fiindcă intră în incapacitate de plată. Deci cât timp lucrează şi au facturi de trei – patru milioane neplătite de mai bine de mai bine de 3 – 4 luni în condiţiile în care şi-au luat avansul, atunci vom avea o problemă”, a declarat Cuc.

Tronsonul de cale ferată Curtici – Simeria are subcontractori ”nedeclarați”

El a adăugat că dacă firmele româneşti subcontractante nu vor fi plătite la timp, atunci ministerul va considera că antreprenorul “nu-şi execută contractul la timp”.

“Nu poţi să-ţi baţi joc de firmele româneşti, în condiţiile în care tu lucrezi în România. N-ai venit cu utilaje în România, apelezi la utilajele firmelor din România şi trec luni de zile în care să aibă o firmă facturi de patru milioane şi să fie plătită doar cu 500.000 în condiţiile în care are probleme şi nu îşi poate plăti contribuţiile la stat, angajaţii, leasing-urile la utilaje…”, a afimat Răzvan Cuc.

Ministrul a spus că “firma Astaldi este o firmă care are foarte multe lucrări în România, dar dacă nu îşi va plăti subcontractorii, atunci vă spun că voi lua nişte măsuri foarte drastice”. El a susținut că la licitaţii câştigă companii internaţionale cu “palmares foarte bogat”, în condiţiile în care firmele româneşti “şi-au închis porţile”. “Dânşii vin, câştigă lucrările, după care subcontractează”, a spus Cuc.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Curtici Simeria sunt împărţite în patru contracte şi sunt realizate de Asocierea Astaldi SpA Italia – FCC Construccion SA Spania, Asocierea Aktor – Alstom – Arcada şi Asocierea FCC Construccion SA Spania – Astaldi SpA Italia – Convensa Spania.