vineri, martie 29, 2024
spot_img

Călătorie de coșmar pentru pasagerii unui tren Interregio Arad-Mangalia

Pasagerii unui tren Interregio Arad-Mangalia al operatorului feroviar de stat au avut parte de o călătorie de coșmar, în noaptea de duminică spre luni.

UPDATE La mai bine de trei ore după ce jurnaliștii au întrebat ce s-a întâmplat cu IRN 1922, au catadicsit și reprezentanții SNTFC CFR Călători să răspundă: ”CFR Călători informează că urmare a disfuncționalităților apărute din cauza vremii nefavorabile în circulația feroviară în ziua de 14 august, trenul IRN 1922 a plecat cu întârziere din stația Arad către Mangalia. Pe parcursul călătoriei, în Copăcioasa – Pojogeni, ca urmare a lovirii rezervorului principal de un corp strain pe calea ferată s-a produs o pierdere de aer la acesta, ceea ce a generat oprirea trenului. Conform procedurilor aferente unor asemenea situații, mecanicul a solicitat locomotivă de ajutor. Siguranța și securitatea pasagerilor și a personalului propriu nu au fost puse în pericol. Trenul a înregistrat o întârziere suplimentară de 100 de minute și a plecat cu o locomotivă de ajutor acumulând în total o întârziere de 230 de minute. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și le mulțumește pentru înțelegere”.

UPDATE Purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan, a confirmat informațiile Club Feroviar și a făcut următoarele precizări: „Referitor la întârzierea înregistrată în parcurs, de trenul IR 1922, care circulă în relația Arad – Mangalia, menționez faptul că trenul a acumulat 113 minute de întârziere din cauza unor problemelor la locomotivă și 32 de minute, din cauza unei avarii produsă, în cursul zilei de ieri, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, pe raza Regionalei Timișoara, care a fost remediată în cel mai scurt timp”.

Trenul IRN 1922 a plecat din stația Arad duminică seara la ora 18,18 și ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, Mangalia, la ora 10,43. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, deoarece garnitura are, la ora publicării acestei știri, o întârziere de 244 de minute și abia a trecut de Brănești, imediat după București Nord.

Tren Interregio Arad-Mangalia, cu locomotiva defectă. CFR Călători refuză să furnizeze informații

Deși am solicitat acest lucru, reprezentanții Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA au refuzat să ofere orice fel de informație.

Club Feroviar a aflat că una dintre cauzele acestei întârzieri enorme este că la halta Pojogeni, pe secția de circulație 202, chiar înainte de oprirea programată de la Cărbunești, locomotiva (EA 612) s-a defectat.

Până a venit și a fost cuplată locomotiva de ajutor, s-a acumulat o întârziere de 113 minute.

Deja, la sosirea în stația Târgu Jiu, înainte de defectarea locomotivei, trenul avea o întârziere de 66 de minute, cauzată de restricțiile de circulație de pe traseu.

Noroc că temperaturile exterioare au ținut cu pasagerii, fiind mai scăzute decât cele consemnate în ultima perioadă de timp, așa că nefuncționarea instalației de aer condiționat în vagoane, pe durata cât locomotiva a fost defectă și a fost adusă una de ajutor, nu a fost un impediment major. Defectările de locomotive sunt tot mai dese în ultima perioadă la CFR Călători, din cauza vechimii acestora, dar și a modului cum sunt ele întreținute.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole