Compania Ukralizniția (Căile Ferate Ucrainene) a finalizat relocarea unui punct de inspecție a trenurilor de frontieră în stația Mostyska II, în apropierea frontierei ucraineano-poloneze din regiunea Lviv. Proiectul a fost realizat cu sprijin financiar din partea Mecanismului pentru interconectarea Europei (CEF) și a Băncii Europene de Investiții (BEI).
„Continuăm să accelerăm progresul Ucrainei către UE prin îmbunătățirea infrastructurii de frontieră. Cu noul punct de inspecție din stația Mostyska II, putem dubla capacitatea de trecere a frontierei din zonă – de la 15 trenuri pe zi la 30 – stimulând transportul de marfă și accelerând serviciile de pasageri”, a declarat Oleksandr Pertsovskyi, președintele Consiliului de administrație al JSC Ukrzaliznytsia.
De la începutul invaziei la scară largă a Rusiei, Ukralizniția a jucat un rol crucial în asigurarea circulației persoanelor, bunurilor și sprijinului militar. Ambasadorul UE în Ucraina, Katarina Mathernova, a lăudat reziliența căii ferate: „Datorită „diplomației de fier”, diplomații pot călători în siguranță și pot lucra mai eficient pentru a sprijini victoria Ucrainei. Modernizarea Mostyska II este un pas important în consolidarea conectivității feroviare, în aprofundarea legăturilor cu UE și în extinderea traficului de călători și de marfă.”
Înainte de proiect, inspecțiile la frontieră aveau loc la Mostyska – punctul de frontieră de stat, cu un timp mediu de procesare de aproape două ore pe tren. Noua instalație de inspecție dispune de patru turnuri pentru inspecția materialului rulant, module dedicate pentru ofițerii de control la frontieră, canise pentru câinii detectori, un sistem de supraveghere cu 30 de camere și o segmentare îmbunătățită a liniei aeriene de contact.
Ukralizniția continuă să își modernizeze infrastructura feroviară în cadrul programului Connecting Europe Facility al Uniunii Europene. Eforturile actuale se concentrează pe îmbunătățirea terminalelor intermodale și pe îmbunătățirea rutelor-cheie care leagă Ucraina de UE pentru a raționaliza logistica și a optimiza trecerea frontierelor.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com