Curtea de Apel București a hotărât săptămâna trecută să suspende procesul, aflat în fază de rejudecare, prin care compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) contesta raportul AGIFER privind trenul zburător de metrou din Depoul Berceni din ianuarie 2019.
”În baza art.15 din Legea nr.554/2004, admite cererea de suspendare a executării. Suspendă executarea Raportului privind investigația incidentului feroviar produs la data de 26.01.2019 în Depoul subteran Berceni, aparținând SC TMB METROREX SA, până la soluţionarea definitivă a acţiunii în anularea aceluiaşi raport, ce formează obiectul prezentului dosar. În baza art.413, alin.1, pct.2 C.pr.civilă, admite cererea de suspendare a judecăţii. Dispune suspendarea judecăţii până la soluţionarea definitivă a dosarului penal nr.775/P/2019 aflat pe rolul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4 Bucureşti. Cu recurs, în 5 zile de la comunicare, în privinţa soluţiei de suspendare a executării Raportului privind investigaţia. Cu recurs, pe durata suspendării, în privinţa soluţiei de suspendare a judecăţii. Recursul se va depune, sub sancţiunea nulităţii la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin intermediul grefei instanţei, în condiţiile art.396, alin.2 NCPC, azi 14.06.2023”, se arată în decizia instanței.
Prin urmare, decizia magistraților a fost luată în baza regulii „Penalul ține în loc Civilul”, potrivit căreia judecarea unei acţiuni în faţa instanţei civile se suspendă, dacă există un proces penal pendinte cu privire la aceeaşi faptă, până la rezolvarea definitivă a acţiunii penale (art. 19, alin. 2, C.p.p.), explică JustNews.
Raportul AGIFER referitor la trenul zburător: ”de vină a fost software-ul”
În iunie 2020, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a finalizat raportul referitor la accidentul de metrou din Depoul Berceni din data de 26 ianuarie 2019, în urma căruia un mecanic al Metrorex a ajuns în spital.
O garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet, motiv pentru care a primit ”porecla” de ”metroul zburător”. Raportul AGIFER este categoric: accidentul s-a produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.