spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Bursa de Mărfuri vă schimbă la cerere furnizorul de energie

Bursa Română de Mărfuri lansează o platformă dedicată clienților casnici și noncasnici, prin intermediul căreia aceștia au posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică într-un mod simplu, rapid, eficient si  oferă garanția încheierii unui contract de furnizare a energiei electrice cu prețul cel mai mic.

furnizorul de energie

O piață liberă înseamnă dreptul fiecărui client de a-și alege o ofertă care răspunde cel mai bine nevoilor sale. Persoanele nehotărâte, care vor să plătească mai puțin factura de electricitate după liberalizarea pieței la data de 1 ianuarie 2021, au la dispozițiile serviciile Bursei Române de Mărfuri.

BRM îi ajută să își schimbe furnizorul, obținând pentru consumatori prețuri mai bune iar în viitor va oferi aceste servicii și pentru piața gazelor.

Cum funcționează sistemul

Se organizează licitații săptămânale desfășurate pe platforma Bursei, unde:

  • Întregul proces de schimbare a furnizorului se desfășoară online pe platforma BRM, în fiecare zi de luni a fiecărei săptămâni.
  • La licitaţie participa furnizorii ce concurează pe platforma BRM.
  • Contractul de furnizare este standard, indiferent de câştigătorul licitaţiei.
  • Contract cu preț fix pe 6 sau 12 luni la opțiunea consumatorilor.
  • Consumatorii sunt notificaţi de prețul obținut și au posibilitatea de a refuza încheierea tranzacţiei.
  • Oricând și de oricâte ori, după 21 de zile de la schimbarea furnizorului, consumatorul poate reveni pentru o nouă licitație de negociere preț și o nouă schimbare a furnizorului.
  • Protejarea mediului prin încurajarea utilizării facturilor în format electronic.


Ce aveți de făcut?

Persoanele interesate trebuie să intre pe website-ul Bursei la adresa www.schimbarefurnizor.brm.ro să completeze formularul, să încarce documentele solicitate și să aștepte licitația. BRM garantează o continuă informare în timp real.
Utilizarea platformei oferă următoarele avantaje:

  • Competitivitate – Procesul de licitaţie are drept câştigător oferta cea mai bună, clienţii obţinând astfel cel mai bun preţ ofertat.
  • Transparenţa – Licitațiile sunt publice pe website și oricine poate urmări negocierea.
  • Gratuitate – Tot procesul de schimbare este gratuit pentru consumator.
  • Flexibilitate şi simplitate în operare – În caz de acceptare a prețului de către consumator acesta primeşte imediat pe e-mail contractele completate.
  • Eficiență – Reducerea semnificativă a timpului în procesul de schimbare – un singur loc de acces pentru toate ofertele de preț.

În același timp, Bursa Română asigură libera concurență, imparțialitatea și egalitatea deplină de tratament între toți participanții, precum și garantarea protejării informațiilor confidențiale și a secretului comercial.

Facturi cu 10% – 20% mai mici

Trecerea la piața liberă promite să asigure prețuri mai mici, potrivit unui articol recent al Agerpres de la începutul acestui an.

Cei şase milioane de consumatori care au rămas în piaţa reglementată trebuie să știe că au la dispoziție două variante: rămân cu vechile contracte şi plătesc automat preţuri numite de serviciul universal, care vor fi mai mari cu 13-26% sau încheie alte contracte în piaţa liberă.
Potrivit Agerpres, cel mai mult vor creşte preţurile de serviciu universal pentru clienţii casnici ai Enel Distribuţie Banat, respectiv cu 26%. Urmează Enel Distribuţie Muntenia (inclusiv Capitala), unde electricitatea se va scumpi cu 23%, Enel Distribuţie Dobrogea, cu scumpiri de 18%, Electrica Transilvania Sud şi CEZ Distribuţie, cu 17% fiecare.
La clienţii Electrica Muntenia Nord, preţul de serviciu universal creşte cu 15% faţă de preţul reglementat de acum, la Electrica Transilvania Nord, cu 14%, iar la E.ON Distribuţie, cu 13%. (D.C.)

 

 

Ultimele Articole