spot_img
joi, octombrie 6, 2022
spot_img

Bulgaria va achiziționa material rulant de peste o jumătate de miliard de euro

Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor din Bulgaria a lansat o cercetare de piață pentru achiziționarea de material rulant, inclusiv servicii de mentenanță pentru acesta.
Achiziția acoperă furnizarea unui nou parc electric de unități multiple, locomotive și echipamente de bord ETCS, potrivit RailwayPro. Toate propunerile trebuie depuse până la 16 iunie 2022. Autoritățile intenționează să achiziționeze 42 de trenuri electrice, 20 de trenuri electrice push-pull, 18 locomotive de manevră electrice cu baterie și 108 echipamente de bord ETCS.

Achiziții de o jumătate de miliard de euro

Valoarea totală a achiziției de material rulant care va fi finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență este de un miliard BGN (511,29 milioane EUR). Cercetarea de piață este împărțită în cinci loturi, publicate în Sistemul Informațional Centralizat Automatizat „Achiziții publice electronice” (CAIS EOP). Livrarea a cel puțin 7 EMU cu două etaje include asigurarea serviciilor de întreținere pe o perioadă de 15 ani de la semnarea contractului cu opțiune pentru încă 15 ani. Al doilea lot include furnizarea a cel puțin 35 de EMU cu un singur etaj, inclusiv întreținerea acestora pe o perioadă de 15 ani de la semnarea contractului cu opțiune pentru încă 15 ani.

 



În ceea ce privește achiziția parcului de trenuri electrice push-pull, autoritățile intenționează să achiziționeze cel puțin 20 de vehicule cu minimum cinci vagoane destinate transportului pe distanțe lungi cu o viteză maximă de 200 km/h. Noile trenuri trebuie să ofere spații pentru cel puțin zece biciclete și cel puțin două puncte de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice, cărucioare, suporturi pentru bagaje mari și minimum două locuri pe unitate pentru scaune cu rotile.
Conform cerințelor, acestea trebuie să fie echipate cu ETCS Level 2 BL3. Caietul de sarcini solicită producătorilor să propună prețuri pe unitate în cazul achiziționării a 20, 30 și 40 de vehicule. Ministerul spune că toate aceste solicitări de propuneri sunt accesibile tuturor și că au fost trimise către ABB, Alstom, Bombardier Transportation (acum Alstom), CAF, FPS Fabryka Pojazdów Szynowych, Hitachi Rail, Hyundai Rotem, Koncar Electrical Vehicles, Newag, Pesa, Siemens Mobility, Stadler Rail, Škoda Transportation, Talgo și ZOS Vrutky.

Locomotive cu baterii

Procedura include, de asemenea, livrarea și întreținerea a cel puțin 18 locomotive de manevră cu baterii cu o putere disponibilă de 200kW/h și cu un sistem de alimentare cu curent alternativ de 400V 50Hz disponibil pentru încărcarea bateriei. Producătorul trebuie să asigure pentru fiecare vehicul infrastructura la sol de încărcare a bateriilor, inclusiv contorizarea energiei.
Contractul de întreținere a locomotivelor de manevră va fi semnat pe o perioadă de 15 sau 30 de ani. Conform cercetării de piață, producătorul de material rulant trebuie să precizeze și costul estimativ al unui vehicul în cazul achiziției a 10, 15, 18 și 25 de vehicule. Această propunere este disponibilă pentru toate părțile interesate și a fost trimisă și către Bemo Rail, Clayton Equipment, Express Service și Unilok. Furnizarea și întreținerea a cel puțin 108 seturi de echipamente de bord ETCS sunt produse achiziționate atât pentru locomotive, cât și pentru unități multiple electrice.
Acest proiect acoperă livrarea și instalarea echipamentelor ETCS de nivel 2 la bord care respectă standardul 3 (Baseline 3) cu versiunea 3.4.0. Se oferă și garanția că o tranziție viitoare la versiunea 3.6.0 va fi posibilă doar printr-o actualizare software fără modificare în hardware. Echipamentele pot fi dotate de la început și cu versiunea 3.6.0, conform specificațiilor Agenției Feroviare Europene (ERA), în legătură cu specificația tehnică de interoperabilitate conform Regulamentului 2016/919 – STI-CC.
Noul sistem va fi instalat pe două tipuri de EMU fabricate în Germania și pe locomotive de tip 44, 45, 46, 80 (Smatron și Vectron), și pe tipurile 86 și 87 fabricate în Germania și respectiv, Marea Britanie. Această propunere este disponibilă tuturor părților interesate și a fost transmisă și către ABB, Alstom, AZD Praha, CAF, Elettromeccanica CM, Hitachi Rail, Mermec, Siemens Mobility și Thales.  

Ultimele Articole